W zeszłym miesiącu podczas dorocznego Damen Maritime Festival w Holandii, Sri Lanka Shipping Company, spółka zależna Advantis Group, i Damen Shipyards podpisały umowę na dostawę dwóch nowych holowników ASD Tug 2312. Jest to pierwszy raz, kiedy obie organizacje prowadzą wspólne interesy, a statki są już budowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.
Sri Lanka Shipping Company wybrała ASD Tug 2312 ze względu na jego wyjątkową wydajność jako najbardziej wszechstronnego statku w swojej klasie. Ma zaledwie 23 metry długości, a jego uciąg na palu wynosi do 70 ton, podczas gdy opatentowany skeg Twin Fin i dwa pędniki azymutalne zapewniają doskonałą manewrowość. Sri Lanka Shipping Company zdecydowała się również na system zdalnego monitorowania Triton firmy Damen na obu statkach. Dostarczają one szerokiego zakresu informacji o wydajności w czasie rzeczywistym, w tym o zużyciu paliwa i emisji dwutlenku węgla, zarówno zespołowi na lądzie, jak i załodze statku.
Statki zostaną dostarczone w połowie 2024 roku, ponieważ są już w trakcie budowy w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie. Wynika to z polityki Damen polegającej na seryjnym budowaniu najlepiej sprzedających się statków, aby zminimalizować czas dostawy. Dołączą one do istniejących trzech holowników do obsługi kotwic oraz holowników portowych i będą stanowić znaczący wzrost możliwości. Będą one działać głównie w regionach Azji Południowej i Południowo-Wschodniej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów