Damen Maaskant dostarczył kolejne pionierskie rozwiązanie techniczne
mające na celu redukcję emisji tlenku azotu (NOx). Od teraz 43-metrowy
statek YE118 należący do Yerseke 118 Noordland B.V. będzie napędzany silnikiem elektrycznym, co stanowi drugi
krok w kierunku pełnej elektryfikacji tego statku. Co najważniejsze, będzie także samodzielnie przełączał się na zasilanie niskoemisyjne, kiedy wpłynie na obszar Natura 2000.
Dzięki długotrwałej współpracy i udanym modyfikacjom technicznym, zaproponowanym w 2015 roku w celu zwiększenia bezpieczeństwa i jakości połowów, Damen Maaskant i Yerseke 118 Noordland B.V. wznowili współpracę dwa lata temu, aby omówić kolejne wyzwanie: redukcję emisji tlenku azotu (NOx).
Według Jeroena van den Berga, Kierownika Handlowego w firmie Damen Maaskant, sektor ryb i akwakultury jest teraz gotowy do przejścia na ścieżkę zrównoważonej produkcji i efektywności energetycznej, odnosząc się do niedawno zakończonej modernizacji statku do połowu małży YE118.
- Usuwanie spalin, elektryfikacja i zastosowanie baterii
są obecnie najlepszymi dostępnymi rozwiązaniami dla tego sektora. W
przyszłości będzie to obejmować zastosowanie paliw elektrycznych, które
będą wymagały takich samych napędów i baterii. Statek YE118 zmierza
teraz w kierunku zerowych emisji dzięki tej inwestycji - powiedział van den Berg.
Statek YE118 miał dwa silniki napędowe i dwa generatory. W stoczni Damen Maaskant w Stellendam konwencjonalny silnik napędowy na bazie oleju napędowego na lewej burcie został usunięty i zastąpiony nowym silnikiem elektrycznym o mocy 400 kW we współpracy z firmą Wetec. Wynikiem tego było obniżenie mocy zainstalowanej o prawie 500 kW oraz obniżenie emisji i kosztów konserwacji.
Firma Yerseke Engine Services (YES) wymieniła istniejący zestaw generatorów C18 na zestaw generatorów Greenpower GPC18 z trybem ultra-niskich emisji NOx na początku 2023 roku. Teraz do istniejącego głównego silnika Caterpillar C18 na prawej burcie dodano system oczyszczania spalin z trybem ultra-niskich emisji NOx.
Po udanych testach morskich w sobotę 21 października 2023 roku, statek już wyruszył w rejon połowów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów