Damen Maaskant dostarczył kolejne pionierskie rozwiązanie techniczne
mające na celu redukcję emisji tlenku azotu (NOx). Od teraz 43-metrowy
statek YE118 należący do Yerseke 118 Noordland B.V. będzie napędzany silnikiem elektrycznym, co stanowi drugi
krok w kierunku pełnej elektryfikacji tego statku. Co najważniejsze, będzie także samodzielnie przełączał się na zasilanie niskoemisyjne, kiedy wpłynie na obszar Natura 2000.
Dzięki długotrwałej współpracy i udanym modyfikacjom technicznym, zaproponowanym w 2015 roku w celu zwiększenia bezpieczeństwa i jakości połowów, Damen Maaskant i Yerseke 118 Noordland B.V. wznowili współpracę dwa lata temu, aby omówić kolejne wyzwanie: redukcję emisji tlenku azotu (NOx).
Według Jeroena van den Berga, Kierownika Handlowego w firmie Damen Maaskant, sektor ryb i akwakultury jest teraz gotowy do przejścia na ścieżkę zrównoważonej produkcji i efektywności energetycznej, odnosząc się do niedawno zakończonej modernizacji statku do połowu małży YE118.
- Usuwanie spalin, elektryfikacja i zastosowanie baterii
są obecnie najlepszymi dostępnymi rozwiązaniami dla tego sektora. W
przyszłości będzie to obejmować zastosowanie paliw elektrycznych, które
będą wymagały takich samych napędów i baterii. Statek YE118 zmierza
teraz w kierunku zerowych emisji dzięki tej inwestycji - powiedział van den Berg.
Statek YE118 miał dwa silniki napędowe i dwa generatory. W stoczni Damen Maaskant w Stellendam konwencjonalny silnik napędowy na bazie oleju napędowego na lewej burcie został usunięty i zastąpiony nowym silnikiem elektrycznym o mocy 400 kW we współpracy z firmą Wetec. Wynikiem tego było obniżenie mocy zainstalowanej o prawie 500 kW oraz obniżenie emisji i kosztów konserwacji.
Firma Yerseke Engine Services (YES) wymieniła istniejący zestaw generatorów C18 na zestaw generatorów Greenpower GPC18 z trybem ultra-niskich emisji NOx na początku 2023 roku. Teraz do istniejącego głównego silnika Caterpillar C18 na prawej burcie dodano system oczyszczania spalin z trybem ultra-niskich emisji NOx.
Po udanych testach morskich w sobotę 21 października 2023 roku, statek już wyruszył w rejon połowów.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.