Już niedługo ruszy budowa nowego okrętu ratowniczego dla polskiej Marynarki Wojennej. W PGZ Stocznia Wojenna odbędzie się, 26 listopada, cięcie blach pod jednostkę programu "Ratownik". Polski Rejestr Statków prowadzi nadzór nad jej projektowaniem i budową.
Poligon Kontrolno-Pomiarowy Marynarki Wojennej wzbogacił się o nowe, pomocnicze jednostki pływające. M-27 i M-28 mają stanowić zabezpieczenie prowadzonych działań. Przypomina o również, że siły morskie to nie tylko duże okręty bojowe, ale też cała gama wsparcia i zaplecza, niemniej ważnego.
Posiedzenie rządu z dnia 17 września było wyjątkowe, jako że jednym z głównych tematów był stan prac nad pozyskaniem okrętów podwodnych nowego typu (OPNT) pk. „Orka”. Choć obrady nie przyniosły tak pokładanej nadziei w kwestii wyboru oferenta, który dostarczy wspomniane jednostki dla polskiej Marynarki Wojennej, jedynie potwierdzając zapowiedzi z zeszłego roku o „podjęciu ostatecznej decyzji”, tak wciąż pozostaje w entuzjastach iskierka nadziei, że w końcu dojdzie do przełomu.
Tegoroczne obchody Święta Wojska Polskiego są wyjątkowe. Pierwszy raz, jednocześnie wraz z defiladą w Warszawie, w pobliżu Półwyspu Helskiego przeszła parada morska okrętów Marynarki Wojennej. Mieszkańcy Helu, zaproszeni goście, entuzjaści oraz turyści mogli obserwować blisko 20 jednostek, na czele z okrętem podwodnym ORP Orzeł.
Na terenie gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się drugie w tym roku wodowanie okrętu, wpisując się w największe od lat prace związane z modernizacją potencjału sił morskich. Tym razem na wodzie znalazł się okręt rozpoznania radioelektronicznego programu „Delfin”, przyszły ORP Jerzy Różycki. Jednostka powstaje w kooperacji ze szwedzkim koncernem Saab.
Jeden ze związków taktycznych polskiej Marynarki Wojennej obchodził jubileusz swojego istnienia. Od 1965 roku okręty wchodzące w skład 8. Flotylli Obrony Wybrzeża działają na rzecz obrony polskiej domeny Morza Bałtyckiego oraz zapewniania międzynarodowego bezpieczeństwa, w tym w ramach Unii Europejskiej i Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego.
Podczas uroczystości chrztu i wodowania piątego niszczyciela min proj. 258, przyszłego ORP Rybitwa (605), odbyło się także podpisanie umowy trzech podmiotów w sprawie współpracy na rzecz eksportu okrętów tej serii do zagranicznych odbiorców. Ma to stanowić nową jakość w krajowej branży morskiej, wpływając na jej dalszy rozwój i zwiększanie prestiżu na arenie międzynarodowej.
Na terenie Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku odbyła się ceremonia chrztu i wodowania piątego niszczyciela min typu Kormoran II. 19 marca na wodzie znalazł się przyszły ORP Rybitwa (605). To kolejny z budowanych w tej stoczni okrętów, który za kilka lat znajdzie się w składzie sił Marynarki Wojennej RP. Okręty tej serii mają nie tylko służyć pod biało-czerwoną banderą, gdyż ambicją polskich stoczni jest, by stały się pierwszym od dekad towarem eksportowym krajowego przemysłu okrętowego.
W ubiegłym tygodniu marynarze z załóg okrętów wchodzących w skład 12. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża doskonalili swoje umiejętności podczas kursów, które odbyły się w Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej im. admirała floty Józefa Unruga w Ustce.
Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting podpisało 7 stycznia br. porozumienie z Wydziałem Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej w ramach innowacyjnej formuły „studiuj i pracuj” na nowym kierunku II stopnia Naval Architecture and Offshore Structures.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie