Branża offshore jest stosunkowo młoda – szczególnie w Polsce – co wiąże się z wieloma nowymi i niemożliwymi do oszacowania ryzykami. A jednak da się tego typu inwestycje ubezpieczyć. O ryzykach i zarządzaniu projektami rozmawiali uczestnicy konferencji Offshore Wind 3.0 & Infrastruktura – Ryzyko | Bezpieczeństwo | Finansowanie organizowanej przez Attis Broker 10-11 marca w Sopocie.
Stworzenie na wodach wyłącznej strefy ekonomicznej Polski, Litwy i Szwecji transgranicznego morskiego obszaru chronionego, bezpiecznego i zrównoważonego ekosystemu - oto główny cel projektu BLUE CRESCENT. Jego realizacja będzie możliwa dzięki międzynarodowej współpracy oraz dofinansowaniu w kwocie blisko 160 tysięcy euro. Projektem po stronie UG kieruje dr hab. Maciej Nyka, prof. UG z Wydziału Prawa i Administracji.
DNV certyfikował opracowaną przez Corvus Energy metodę testowania SOH (State of Health Test) baterii elektrycznych montowanych na statkach. To pierwszy dostawca morskiego ESS (energy storage system), który zapewnia to swoim klientom kontrolowanie stanu akumulatorów w czasie eksploatacji statku.
DNV nawiązał współpracę z Moss Maritime, wiodącym dostawcą usług w zakresie projektowania i inżynierii offshore, w celu przyspieszenia wdrażania technologii pływającej farmy fotowoltaicznej działającej w trudnych warunkach środowiskowych. Rozwój tego typu przedsięwzięć
Dzięki przeprowadzonemu przez kilka spółek branży morskiej badaniu, można było prześledzić dokładnie emisje gazów cieplarnianych na każdym etapie życia statku – od wydobycia surowców potrzebnych do jego budowy aż do jego rozbiórki.
Port w Hamburgu (homePORT), Halifaxie (PIER) i w Walencji (Opentop) uruchomiły prace nad projektem i wdrożeniem sieci ośrodków innowacji w portach. To pierwsze takie przedsięwzięcie na rynku.
A.P. Moller - Maersk (Maersk) i Amazon sfinalizowały umowę na lata 2023-2024 na transport 20 000 kontenerów FFE (Forty Foot Equipment) przy użyciu "zielonego" biopaliwa w ramach oferty produktów oceanicznych Maersk "ECO Delivery". Maersk szacuje, że przyczyni się to do redukcji 44 600 ton CO2 w porównaniu z wykorzystaniem paliw kopalnych. Jest to również czwarty rok z rzędu, w którym Amazon i Maersk zorganizowały transport kontenerowy z wykorzystaniem opcji paliwowych o niskiej emisji gazów cieplarnianych.
Każdego roku do oceanów trafia około 14 mln ton plastiku, ale problem zanieczyszczenia dotyczy też wód słodkich. Znaleźliśmy mikroplastik w każdym jeziorze, z którego pobraliśmy próbki - alarmują autorzy międzynarodowego badania z udziałem naukowców z Polski.
Jaka faktycznie była sytuacja przemysłu stoczniowego w Polsce w kolejnym, drugim już roku po wystąpieniu pandemii COVID-19 stanowi przedmiot niniejszego opracowania. Na ile słuszne okazały się zamieszczone powyżej wnioski zostanie ocenione na podstawie danych GUS dla sektora stoczniowego w Polsce za rok 2021.
Bureau Veritas - we współpracy z Europejskim Stowarzyszeniem Centrów Danych (European Data Center Association – EUDCA) oraz Cloud Infrastructure Service Provider Europe (CISPE) opracowało Ramy Audytu oraz usługę Gap Analysis dla Sygnatariuszy Paktu na rzecz Neutralności Klimatycznej Centrów Danych (Climate Neutral Data Centre Pact - CNDCP). Jasne zasady audytowe umożliwią ocenę i weryfikację zgodności centrów danych z Inicjatywą Samoregulacyjną Paktu (SRI), zapewniając ich zrównoważony rozwój i skuteczność.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie