Z Moniką Kozakiewicz, prezes zarządu Stoczni Remontowej Nauta, rozmawiamy o strategicznych etapach rozwoju, współpracy zewnętrznej i wizjach ewolucji stoczni. Z elastycznym modelem operacyjnym i planami dalszej modernizacji, firma kształtuje zrównoważoną przyszłość, adaptując się do regulacji, ekologii i oczekiwań rynku.
W papierowym wydaniu japońskiego dziennika Asahi Shimbun (trzecia gazeta świata pod względem nakładu) pojawił się artykuł poświęcony tematowi kanału prowadzącego przez Mierzeję Wiślaną. W jego powstanie był zaangażowany m.in. wykładowca z Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni kmdr dr hab. Dariusz R. Bugajski.
Przedstawiamy kolejną analizę wypadku morskiego w ramach naszego cyklu specjalistycznych tekstów dotyczących żeglugi i największych katastrof oraz wypadków morskich, które miały miejsce w przeszłości jak również obecnie. „Sea Empress” był jednoposzyciowym tankowcem klasy Suezmax, który został wybudowany w 1992 roku w Hiszpanii. Jednostka o długości 274,3 metrów posiadała nośność 147,273 ton. W czasie tragedii jednostka przewoziła pełnookrętowy ładunek surowej ropy naftowej.
Dzięki piątkowej (30 lipca) decyzji rządu, to już pewne, że terminal instalacyjny powstanie w Porcie Gdynia. Obsłuży on budowę polskich farm wiatrowych na Bałtyku. – To przede wszystkim tysiące nowych miejsc pracy, nie tylko przy samej budowie morskich elektrowni wiatrowych, ale i ich późniejszej wieloletniej obsłudze – skomentowała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
W ostatnich kilkunastu latach nastąpiła istotna zmiana profilu działalności małych portów morskich polskiego wybrzeża. Dominująca dotychczas funkcja obsługi rybołówstwa w skutek zmniejszających się zasobów ryb zaczęła ulegać regresowi. Zmniejszające się znaczenie rybołówstwa wzbudza dyskusję nad możliwościami wypełnienia luki w strukturze działalności portów. Jedną z alternatyw jest turystyka żeglarska, do uprawiania której obszary nadmorskie są szczególnie predysponowane. Rosnąca zamożność społeczeństwa, a w ostatnich latach roz
Wielu mieszkańców Ameryki, a także turystów z nadzieją oczekuje uruchomienia połączenia promowego pomiędzy Kubą a Stanami Zjednoczonymi. Pojawia się też coraz więcej konkretnych informacji na temat uruchomienia tej linii.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem