Norweski operator promowy Norled odebrał dostawę „pierwszego na świecie promu napędzanego ciekłym wodorem” MF Hydra. Niedawno grupa technologiczna Wärtsilä, wraz z RINA, ABB, Helbio – filią Metacon AB, Liberian Registry, oraz firmą specjalizującą się w produkcji ds. energii połączyły siły w celu opracowania rozwiązania wykorzystującego wodór jako paliwo. W Geteborgu, Kopenhadze. Oslo i innych miastach skandynawskich przygotowują się do obsługi statków z napędem wodorowym.
Firma Havyard Design & Engineering Poland (zależna od HAV Design AS z siedzibą główną w Fosnavåg w Norwegii), zmienia swoją nazwę na HAV Design Poland, ze względu na powstanie nowej korporacji HAV Group na początku tego roku.
W cotygodniowym przeglądzie Promy SKAT w telegraficznym skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa.W tym tygodniu m.in. o kolejnej bałtyckiej trasie, którą Stena Line zamierza wzmocnić.
Pandemia SARS-CoV-2 przyniosła trudny czas światowej gospodarce. Szybkość rozprzestrzeniania się koronawirusa i drastyczne środki wprowadzane przez rządy powiększały obawy o przyszłość biznesu. Mimo to, ponad perspektywą krótkoterminową, zdominowaną przez negatywne skutki, zarysowują się trendy sprzyjające stabilizacji i podtrzymaniu koniunktury w gospodarce morskiej. O tym, jak radzą sobie w tym trudnym czasie biura projektowe, zapytaliśmy Dariusza Frankowskiego, dyrektora zarządzającego Havyard Design & Engineering Poland.
Biuro prasowe Havyard poinformowało, że do stoczni w Leirvic dotarła częściowo wyposażona jednostka Ronja Storm. Co ciekawe, w transporcie pomógł polski holownik Amber II a za projekt statku odpowiada sopockie biuro projektowe Havyard Design & Engineering Poland.
Havila Capella, Havila Castor, Havila Polaris i Havlia Pollux. Takie nazwy otrzymają wycieczkowce budowane dla norweskiego operatora Havila Kystruten. Ekologiczne statki mają być gotowe w 2021 r.
Havyard Design & Engineering Poland to jedno z najbardziej znanych biur projektowych w Polsce. Wszechstronne kompetencje i doświadczenie sprawiły, że stało się m.in. wiodącym dostawcą statków obsługujących farmy wiatrowe. O nowych projektach, recepcie na sukces i współpracy z norweskim liderem w dziedzinie promów z napędem elektrycznym rozmawiamy z Dariuszem Frankowskim, dyrektorem zarządzającym Havyard Design & Engineering Poland.
Cztery nowe promy, które powstaną dla firmy Havila Kystruten, zostaną wyposażone w najpotężniejsze baterie, jakie do tej pory instalowane były na statkach. To kolejny etap wielkiej rewolucji, jaką od jakiegoś czasu można obserwować na norweskich wodach.
Stocznia Remontowa Nauta rozpoczyna kolejny projekt związany z budową nowego statku. Tym razem norweski klient – Havyard Ship Technology – zamówił tam dużą jednostkę rybacką.
29 grudnia 2014 r. Nauta zawarła kontrakt z Havyard Ship Technology na budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi wież wiatrowych. Statek będzie pracować na farmie Dudgeon, która powstaje u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie