Trzy promy linii Balearia będą pływają już wyłącznie na bio-LNG. Ale tylko do grudnia.
Wraz z dekarbonizacją sektora morskiego, porty muszą przystosować się do realiów wymagających obsługi paliw alternatywnych, wśród których wiodącą rolę odgrywa LNG. Infrastruktura portowa przystosowana do bunkrowania LNG staje się czynnikiem przyczyniającym się do wzmacniania konkurencyjności portu.
Zespół inżynierów AYK Energy poinformował o zainstalowaniu największych baterii morskich na kolejnym statkku należącym do Brittany Ferries.
Zakończono instalację nowego systemu słonecznego i baterii na terenie portu w Portsmouth, który jest teraz w pełni operacyjny. Modernizacja ma wpłynąć na ograniczenie emisji CO2 w myśl polityki dekarbonizacji branży morskiej.
Prom z Hiszpanii do Wielkiej Brytanii musiał awaryjnie zacumować we Francji, kiedy 39 marynarzy zachorowało - poinformował w środę portal Connexion. Podejrzewa się masowe zatrucie pokarmowe; 5 członków załogi promu zostało przewiezionych do szpitali w porcie Brest w północno zachodniej Francji.
CEVA Logistics podpisuje 10-letnią umowę leasingową ze spółką macierzystą, CMA CGM, na hybrydowe statki dalekomorskie napędzane LNG firmy Eastern Pacific Shipping. Posiadanie floty tych jednostek umożliwi CEVA przetransportowanie około 140 000 pojazdów rocznie, zwłaszcza między Chinami i Europą.
Ze Stoczni Remontowej Nauta wypłynął Rusadir – nowoczesny prom, który przechodził w Gdyni ostatnie prace przed wejściem do eksploatacji w barwach nowego operatora, linii Balearia.
Prom Honfleur, który od kilku miesięcy przebywa w gdyńskiej stoczni Nauta, a o którym w zeszłym roku plotkowano, że ma dołączyć do floty któregoś z polskich przewoźników promowych, trafi prawdopodobnie do Hiszpanii. Jednostka zmieniła już nawet nazwę.
Francja, zaraz po Niemczech jest największym importerem i eksporterem różnorakich dóbr w Europie. Predestynuje to posiadane porty do spełniania ważnej roli w całym systemie gospodarczym kraju.
Duża firma działają w sektorze transportu morskiego Brittany Ferries ogłosiła zwodowanie największego na świecie hybrydowego liniowca Saint-Malo w 2024 roku. Liniowiec zintegruje kilka systemów, które zoptymalizują zużycie energii w czasie rzeczywistym.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji