To najtragiczniejsza katastrofa w historii polskiej floty handlowej. Zginęło wówczas 55 osób: 35 pasażerów, w tym dwoje dzieci i 20 członków załogi. Odnaleziono 39 ciał. Zginęli obywatele Polski, Austrii, Węgier, Szwecji, Czech i Norwegii.
85 lat temu urodzili się bracia Ejsmontowie nazywani Wolnymi Polskimi Żeglarzami. W czasach komuny żeglarze z Mazur, aby spełnić marzenia o morskich wyprawach, musieli uciec na Zachód. W 1969 r. zaginęli bez wieści podczas rejsu wokół przylądka Horn.
Rząd Danii ogłosił w środę zwiększenie obecności wojskowej na bałtyckiej wyspie Bornholm, najbardziej wysuniętym na wschód duńskim terytorium.
19 grudnia 2024 roku w Porcie Gdańsk zacumował ostatni w tym sezonie statek wycieczkowy – Hanseatic Spirit. Jednostka, należąca do armatora marki TUI Cruises Hapag-Lloyd Cruises, wzbudza zachwyt zarówno swoimi parametrami technicznymi, jak i filozofią zrównoważonego rozwoju. Dla Portu Gdańsk było to zakończenie intensywnego roku, podczas którego przyjęto aż 60 wycieczkowców na trzech nabrzeżach: Westerplatte, Oliwskim i WOC II.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia do Portu Gdańsk przypłynął ostatni w tym roku statek pasażerki Hanseatic Spirit. W sumie w 2024 roku na pokładach wycieczkowców przypłynęło do Gdańska ponad 28 tysięcy turystów z 87 krajów. Są to głównie Amerykanie, Brytyjczycy, Niemcy. Zdarzają się też Polacy – w tym roku 31.
Wczoraj do Portu Gdańsk wpłynął francuski Le Commandant Charcot. Mierzący 100 m długości wycieczkowiec zacumował przy Nabrzeżu Oliwskim a w nocy ruszył w dalszą podróż po największych bałtyckich portach.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka Polish Offshore Wind Podcast. Tym razem gościem Patryka Zbroi jest Michał Śmigielski, Prezes Zarządu Morskiej Agencji Gdynia.
Pierwszy raz od wejścia w struktury sojusznicze Siły Powietrzne Szwecji uczestniczyły w operacji NATO dotyczącej utrzymywania bezpieczeństwa na obszarze Północnego Atlantyku.
Szwecja, która 7 marca 2024 roku przystąpiła do NATO, po raz pierwszy będzie uczestniczyć jako pełnoprawny członek Sojuszu Północnoatlantyckiego w rozpoczynającym się we wtorek szczycie tej organizacji w Waszyngtonie.
Na początku budowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power Orlen będzie wykorzystywał port w Ronne na Bornholmie jako terminal instalacyjny - poinformował we wtorek prezes koncernu Ireneusz Fąfara. Powodem jest opóźnienie w budowie terminala w Świnoujściu.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie