Jednym z filarów produkcji Zakładu Produkcyjnego w Prabutach od lat są pompy śrubowe, które cieszą się renomą zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. To właśnie ten oddział firmy Hydromega zrealizował zamówienie na rzecz Remontowa Hydroster Systems – osiem pomp typu ACF, zgodnych z restrykcyjnymi wymogami Towarzystwa Klasyfikacyjnego ABS. Pompy te, oparte na sprawdzonej technologii, spełniają najwyższe standardy jakości, co czyni je nieodzownym elementem w sektorach przemysłowych, zwłaszcza w branży morskiej.
W środę, 3 lutego br. w Stoczni Remontowa Shipbuilding SA należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding odbyło się przekazanie norweskiemu armatorowi Norled czwartego promu hybrydowego o napędzie elektrycznym Fodnes (619/4).
W czwartek, 4 lutego br. ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding wypłynął Fodnes (B619/4) – czwarty z serii prom hybrydowy o napędzie elektrycznym, zasilanym z baterii. Dzień wcześniej, poprzez wideokonferencję, odbyło się przekazanie promu armatorowi Norled, zaś na jednostce zmieniono banderę na norweską.
25 października br. ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku na próby morskie wypłynął kolejny prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled – Mannheller. To trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.
Mimo utrudnień spowodowanych pandemią Covid 19, Remontowa Shipbuilding S.A. z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding konsekwentnie realizuje przyjęty na ten rok harmonogram prac.
Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding przekazała armatorowi pierwszy (B619/1) z czterech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym zasilanych z baterii – prototypowy prom Festøya. W pełni wyposażone jednostki budowane są w stoczni dla przewoźnika promowego Norled, jednego z największych w Norwegii.
20 lutego 2020 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding SA zwodowany został drugi z serii promów pasażersko-samochodowych z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami. Promy trafią do jednego z największych przewoźników promowych w Norwegii – Norled.
14 stycznia Piotr Soyka, prezes Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA oraz prof. dr hab. Jerzy Gwizdała, Rektor Uniwersytetu Gdańskiego, podpisali umowę o współpracy naukowo-gospodarczej. W jej ramach, studenci zyskają okazję do rozwoju zawodowego w jednym z największych przedsiębiorstw w regionie.
12 kwietnia w gdańskim Centrum Stocznia Gdańska odbył się jubileusz 25-lecia działalności Stowarzyszenia Pracodawców Przemysłu Okrętowego Forum Okrętowe. Podczas uroczystości odbyło się również wręczenie nagród Innowacyjna Gospodarka Morska.
Biuro Karier, Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa, Koło Naukowe SYNERTECH oraz Wydziałowa Rada Studentów OiO serdecznie zapraszają na TARGOIOWISKO Wydziałowe Targi Pracy, które odbędą się na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej w dniu 20 marca 2019 r.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie