gm24
20 lutego 2020 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding SA zwodowany został drugi z serii promów pasażersko-samochodowych z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami. Promy trafią do jednego z największych przewoźników promowych w Norwegii – Norled.
Prom jest budowany w ramach kontraktu podpisanego w 2018 roku. Remontowa Shipbuilding buduje cztery w pełni wyposażone statki tego typu (numer budowy B619/1-4).
Są to nowoczesne promy dwustronne zasilane bateryjnie, zaprojektowane tak, aby zminimalizować zużycie energii, na co składają się takie rozwiązania jak:
Pędniki typu „ciągnącego” (pul ling type) mają wbudowane silniki elektryczne, napędzane magnesami stałymi, zapewniającymi wysoką wydajność nawet przy bardzo małym obciążeniu. Zespoły prądotwórcze, których silniki spalinowe będą pracowały wyłącznie na biodieslu, mają być wykorzystywane jako źródło zasilania w przypadku awarii systemu akumulatorowego.
Projekt został zrealizowany przez biuro projektowe LMG Marin, a dokumentacja robocza przez Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. Inne spółki z tej grupy są również zaangażowane w budowę promów (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment oraz Remontowa Lighting Technologies).
Po zwodowaniu promu B619/2 kontynuowane są prace wyposażeniowe w zakresie systemów pokładowych i innych urządzeń wspomagających system napędowy, a także pomieszczeń pasażerskich i załogowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii