18 września w Gdańsku odbyła się uroczystość świętująca wyprodukowanie pierwszej sekcji wieży morskiej elektrowni wiatrowej w nowym zakładzie Baltic Towers. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Baltic Towers Sp. z o.o. oraz jej właścicieli, Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. i GRI Renewable Industries, S.L.Produkcja w Baltic Towers ruszyła w maju br. Zakład może produkować sekcje wież wiatrowych o długości 50 metrów, wadze 500 ton i średnicy do 11 metrów.
Wielkoskalowe inwestycje infrastrukturalne – zwłaszcza budowa nowych portów, terminali kontenerowych czy sztucznych nabrzeży – pochłaniają gigantyczne ilości surowców takich jak piasek, żwir i kamień.
Europę zalewają nawozy z Rosji i Białorusi, a największą ofiarą jest Polska - powiedziała w środę na konferencji prasowej w Parlamencie Europejskim w Brukseli europosłanka Marta Wcisło (KO). W czwartek nad zwiększeniem ceł na te produkty zagłosuje PE.
Trzy czwarte europejskich mórz zanieczyszczonych jest przez statki. Te odpowiadają za wycieki ropy naftowej, zrzuty chemikaliów, nieprawidłowe pozbywanie się odpadów, emisje gazów i wyrzucanie do morza kontenerów czy narzędzi połowowych – wynika z opublikowanego we wtorek raportu unijnych audytorów.
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych OLAF wszczął dochodzenie w sprawie luki prawnej pozwalającej krajom takim jak Turcja eksportować do UE objętą sankcjami rosyjską ropę - podał portal Politico.
Rosyjskie statki nieprzerwanie eksportują zboże i ropę naftową, wykorzystując technikę wyłączania systemów identyfikacji. Technika przemytu jest bardzo prosta. Statki załadowane w portach rosyjskich docierają z ładunkami do zaprzyjaźnionych portów – wykazało wspólne dochodzenie Lloyd's List, Bellingcat i Scripps News. Greccy armatorzy przewożą rosyjską ropę i produkty, wykorzystując luki prawne.
W drugim kwartale 2023 r. na całym świecie miało miejsce ponad 1200 incydentów manipulowania lokalizacją (GNSS) przez operatorów statków. 63% wszystkich statków omijających sankcje zostało zidentyfikowanych jako powiązane z Rosją. To dwa z wielu godnych uwagi spostrzeżeń z raportu ryzyka firmy Windward, która śledzi ruch statków, wykorzystując sztuczną inteligencję Maritime AI™.
W dzisiejszym artykule autorzy poruszą oraz przybliżą temat możliwości powołania do życia nowej formacji, która miałaby za zadanie ochronę oraz zapewnienie przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa na polskich obszarach morskich. Temat ten staje się jak najbardziej aktualny i palący, biorąc pod uwagę dość ambitne plany dotyczące morskiej energetyki wiatrowej, jak również już istniejącej, na polskich obszarach morskich, infrastrukturze krytycznej.
Rosja zaczęła przeładowywać olej napędowy metodą ze statku na statek (ship-to-ship, STS) w pobliżu afrykańskich portów, szukając nowych dróg sprzedaży, jak podają obserwatorzy i dane Refinitiv Eikon. To kolejna próba ominięcia embarga na rosyjskie produkty naftowe funkcjonującego od 5 lutego br.
Mająca swoją siedzibę w Dubaju firma przewozowa jest na celowniku europejskich służb z racji na jej powiązania z rosyjskim przedsiębiorstwem żeglugowym Sowkomflot jako do nie dawna spółka zależna. Istnieje obawa, że należące do niej statki służą do omijania sankcji.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem