Rząd Indii zatwierdził kompleksowy pakiet wsparcia dla sektora stoczniowego i morskiego o wartości ok. 8,3 mld USD. Celem jest rewitalizacja branży, wzmocnienie samowystarczalności oraz pozycjonowanie Indii jako globalnego lidera w budownictwie okrętowym.
Rząd Wielkiej Brytanii uruchomił wysokie premie dla deweloperów morskich farm wiatrowych w ramach programu Contracts for Difference (CfD). Środki będą przyznawane za tworzenie lokalnych łańcuchów dostaw.
Eksplozja kontenera na statku YM Mobility, do której doszło w miniony piątek w chińskim porcie Ningbo-Zhoushan może mieć poważne konsekwencje i wpływ na globalne łańcuchy dostaw. Ostrzega przed tym Container xChange, internetowa platforma handlu i dzierżawy kontenerów.
Ministrowie krajów członkowskich UE w piątek ostatecznie zatwierdzili dyrektywę o należytej staranności przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSDD). Nowe przepisy utrudnią dużym firmom przerzucanie na dostawców odpowiedzialności za łamanie praw człowieka i szkodzenie środowisku.
Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.
Zgodnie z szacunkami organizacji branżowej Global Wind Energy Council (GWEC), w perspektywie do 2027 r. w skali globalnej w energetyce wiatrowej powinno pojawić się łącznie 680 GW nowych mocy. Problemem są niedoinwestowane łańcuchy dostaw komponentów.
Główne porty w Europie zmagają się z kryzysem zdolności magazynowania z powodu nagromadzenia ładunków z Rosji i Ukrainy. Sytuacja ta zakłóciła operacje transportu kontenerowego i spowodowała, że globalne łańcuchy wartości znalazły się w rozsypce, stwierdza UNCTAD.
Szanghaj powoli wychodzi z wyczerpującej blokady COVID-19, która praktycznie unieruchomiła miasto od marca. Chociaż port w Szanghaju, który obsługuje jedną piątą chińskiego transportu morskiego, działał przez cały czas, to jego przepustowość była znacznie ograniczona. Wiele przesyłek zostało odwołanych, przełożonych lub przekierowanych do innych chińskich megaportów, takich jak Ningbo-Zhousan.
Tydzień ma potrwać lockdown nałożony na Shenzhen, 17,5-milionowe chińskie miasto, będące ważnym centrum eksportowym. Blokada spowodowana jest falą koronawirusa. To nie jedyna część Chin zmagająca się z Covid-19.
Omikron uderzy najsilniej w gospodarkę Azji i zakłóci światowe łańcuchy dostaw. Odczują to USA, gdzie należy się spodziewać podwyżki stóp procentowych, oraz Europa. Niemcom grozi spadek PKB - stwierdziło PZU w środowym komentarzu.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”