Niemiecki producent silników, MAN Energy Solutions, nabył 99 proc. udział w H-Tec Systems – rodzimej firmie zajmującej się technologią elektrolizy.
MAN zakupił udziały od GP Joule, ale transakcja podlega jeszcze zatwierdzeniu przez urzędy antymonopolowe. Pozostałe udziały są obecnie do nabycia.
- Zielony wodór staje się niezwykle ważnym zasobem naturalnym w naszej drodze do neutralnej dla klimatu globalnej gospodarki - powiedział Uwe Lauber, dyrektor generalny MAN Energy Solutions.
- Wraz z nabyciem firmy H-Tec Systems będziemy odtąd zajmować się wszystkimi etapami przetwarzania w gospodarce wodorowej pod parasolem MAN Energy Solution – dodał.
- Cieszymy się, że dwaj pionierzy technologii wodorowej, a mianowicie MAN Energy Solutions i H-Tec Systems, mają swoje korzenie w Bawarii. Chcemy, aby Bawaria stała się wiodącym ośrodkiem technologii wodorowej - powiedział Hubert Aiwanger, bawarski minister gospodarki, rozwoju regionalnego i energii oraz wiceminister Bawarii.
H-Tec Systems zostało założone w 1997 roku i ma ponad 20-letnie doświadczenie w rozwoju i badaniach wodoru. W zakładach produkcyjnych w Szlezwiku-Holsztynie i Bawarii 60 specjalistów opracowuje elektrolizery klasy megawatów oparte na procesie polimerowo-elektrolitowej membrany (PEM), w celu pokrycia zapotrzebowania na wodór zarówno w zastosowaniach przemysłowych, jak i konwersji energii elektrycznej
MAN Energy Solutions jest także prekursorem technologii Power-to-X, umożliwiającej przekształcanie zielonego wodoru w paliwa neutralne dla klimatu.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru