Południowokoreańska stocznia Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) zakończyła budowę duetu dużych masowców napędzanych LNG.
HSHI zorganizowało 11 grudnia ceremonię chrztu dwóch masowców o nośności 180 tys. ton. Pierwsze z serii czterech jednostek opartych na tym samym projekcie, zostały nazwane HL Eco i HL Green. Mierząc 292 metry długości i 45 metrów szerokości, statki będą pierwszymi dużymi jednostkami napędzanymi LNG, pływającymi po międzynarodowych trasach.
Projekt statków zapewni 99-procentowe obniżenie emisji tlenów siarki i pyłu, 85-procentowe obniżenie emisji azotanów oraz 30-procentowe obniżenie emisji gazów cieplarnianych.
Zbiorniki paliwa i kadłuby jednostek zostały wykonane w całości ze stali produkowanej w Korei Południowej. Zbiorniki paliwa LNG wyróżniają się pojemnością do przechowywania 1600 m3 - największą na świecie pojemnością dostępną dla zbiornika typu C.
Każdy statek jest wyposażony w dwa takie zbiorniki, które mogą zapewnić wystarczającą ilość energii do ogrzania 3300 domów przez cały rok. Zbiorniki składają się w 9% ze stali niklowej, która wykazuje doskonałą odporność na pękanie, nawet w temperaturach kriogenicznych wymaganych do przechowywania LNG.
HL Eco i HL Green zostaną dostarczone armatorowi do końca miesiąca, a pozostała dwójka do marca 2020 roku. W ciągu roku te jednostki wykonają około 10 rejsów pomiędzy Koreą Południową a Australią.
- Możemy pochwalić się największą liczbą i różnorodnością statków operujących na LNG wśród koreańskich stoczni. Chcemy pomóc armatorom w podjęciu decyzji o budowie statków napędzanych LNG jako środka spełniającego wymagania rozporządzenia IMO 2020 – powiedział Kim Hyung Kwan, prezes HSHI.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth