Włoski koncern stoczniowy Fincantieri odnotował 16% spadek przychodów (3,53 mld euro) w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku. Znaczący wpływ na te wyniki miał wybuch epidemii Covid-19.
EBITDA stoczniowca wyniosła 200 mln euro, w porównaniu z 306 mln euro zgłoszonymi w tym samym okresie w 2019 roku. Niedobór EBITDA w wysokości około 71 mln euro przypisuje się wpływowi Covid-19, który był widoczny głównie w pierwszej połowie roku.
Jednak stocznia twierdzi, że nie anulowano u niej żadnych zamówień.
W trzecim kwartale przychody firmy wyniosły 1,16 mld EUR, a EBITDA osiągnęła 81 mln EUR, co wskazuje na poprawę działalności produkcyjnej, zgodnie z wynikami sprzed COVID-19
- Wyniki z 30 września odzwierciedlają przeciwności, z którymi boryka się światowa gospodarka, w tym Fincantieri. To jeden z najtrudniejszych okresów w historii. Samo liczbowe porównanie z tym samym okresem w zeszłym roku nie powinno być uważane za istotne, ponieważ rok 2020 jest rokiem naprawdę bezprecedensowym. Pomijając wyniki, chcę podkreślić naszą zdolność patrzenia w przyszłość, zapewniania stabilności i pracy przez następne lata naszym akcjonariuszom i interesariuszom - powiedział Giuseppe Bono, dyrektor generalny Fincantieri.
Bono zwrócił uwagę na stopniowe ożywienie w branży rejsów wycieczkowych, co, jak powiedział, potwierdza strategię firmy polegającą na zachowaniu zaległości firmy, utrzymując widoczność produkcji do 2027/2028.
30 października w Stanach Zjednoczonych, CDC zniosło Zakaz Żeglugi, wydając jednocześnie Ramowy Regulamin Żeglugi Warunkowej, zgodnie z którym wznowienie przewozów pasażerskich uzależnione jest od wprowadzenia rygorystycznych przepisów BHP.
Fincantieri dostarczyło 30 września setny statek wycieczkowy Enchanted Princess, a pod koniec października statek wycieczkowy Silver Moon. Stocznia planuje dostarczyć szósty statek wycieczkowy Costa Firenze, spełniając swoje zobowiązania na 2020 rok.
Fincantieri powiedział, że ma solidne możliwości finansowania dzięki płynności i liniom kredytowym, dzięki nowej pożyczce udzielonej przez pulę banków krajowych i międzynarodowych, której wartość wynosi 1,15 mld euro.
Pożyczka z terminem zapadalności wynoszącym cztery lata, z czego dwa z okresem spłaty przed spłatą, jest gwarantowana przez SACE zgodnie z dekretem z mocą ustawy nr. 23 z 8 kwietnia 2020 r.
Grupa planuje również sprostać wyzwaniom rynków globalnych poprzez strategię dywersyfikacji, rozszerzając swój portfel w sektorze infrastruktury poprzez nowe przejęcia i partnerstwa.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth