pc
Fundacja na rzecz Energetyki Zrównoważonej już po raz trzeci, we współpracy z partnerami branżowymi, organizuje międzynarodową konferencję, podczas której omawiany będzie wpływ morskiej energetyki wiatrowej na rozwój polskiej gospodarki.
W roku 2013 FNEZ oszacowała, że w polskim systemie energetycznym, przy uwzględnieniu istniejących warunków rynkowych, środowiskowych i społecznych, do roku 2030 może zostać zainstalowanych 6 GW w morskich farmach wiatrowych („MFW”). Od tego momentu w kolejnych raportach eksperckich (EY, FNEZ, McKinsey & Company) wykazywano, jak ogromny potencjał gospodarczy może mieć rozwój tej technologii. Produkcja przez krajowy przemysł: fundamentów, wież, kabli, statków konstrukcyjnych, morskich stacji transformatorowych, może wnieść 60 mld zł do produktu krajowego brutto i stworzyć 77 tysięcy miejsc pracy, tworząc nowoczesną, innowacyjną gałąź przemysłu morskiego.
Dziś rozwój projektów MFW oraz krajowej produkcji na rynek morskiej energetyki staje się faktem. Kolejne polskie stocznie przygotowują linie produkcyjne wież i fundamentów, kolejne statki budowlane morskich konstrukcji obsługują zagraniczne budowy morskich elektrowni. Pierwsze projekty MFW na polskich obszarach morskich uzyskały decyzje środowiskowe, a dla kolejnych prowadzone są badania. Rozwój technologii umożliwia dynamiczny spadek kosztów wytwarzania energii przez morskie wiatraki, zapewniając jej już dziś konkurencyjność na rynku OZE.
Aby jednak morska energetyka mogła przyczynić się do reindustrializacji polskiej gospodarki, niezbędne są ambitne cele i odważne decyzje, które zapewnią stabilne warunki przygotowania tych trudnych projektów oraz zachęcą do kolejnych inwestycji w zdolności produkcyjne i innowacyjność polskiego przemysłu morskiego.
Konferencja FNEZ „Morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki” odpowie na zasadnicze pytania, w progu najważniejszych decyzji politycznych obecnego rządu:
Konferencja odbędzie się 27-28 lutego w Warszawie. Liczba miejsc ograniczona.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza