Port w Hamburgu oferuje statkom wycieczkowym kompleksowe rozwiązania w zakresie zasilania lądowego, wyprzedzając tym samym obowiązujące w UE przepisy dotyczące zasilania lądowego. Port oczekuje, że od 2027 r. wszystkie zawijające do portu wycieczkowce wyposażone w zasilanie z lądu będą korzystać z tej usługi.
Hamburg jest europejskim pionierem w rozwoju infrastruktury zasilania lądowego – od wielu lat koncentruje się na statkach wycieczkowych. Obecnie rozwijana jest infrastruktura zarówno dla statków śródlądowych, jak i morskich statków towarowych. Jeszcze przed wejściem w życie ogólnounijnego obowiązku w 2030 roku, zaopatrywanie statków w energię elektryczną generowaną w sposób zrównoważony z lądu podczas ich postoju w porcie odgrywa kluczową rolę w rozwoju infrastruktury portu w Hamburgu.
Od 2026 roku wszystkie terminale wycieczkowe w Hamburgu będą wyposażone w zasilanie lądowe. Tak jest już w terminalach wycieczkowych Altona i Steinwerder, a od przyszłego roku w tym samym kierunku pójdzie nowy terminal w HafenCity, którego instalacja i uruchomienie próbne planowane są w ciągu roku. Aby korzystać z zasilania lądowego, każdy statek musi posiadać indywidualny certyfikat i być wyposażony w niezbędne systemy pokładowe.
Wykorzystanie zasilania lądowego jest stale rozszerzane w ścisłej współpracy z partnerami z linii żeglugowych i klientami portów. Już dziś oferta ta cieszy się szerokim uznaniem i jest aktywnie wykorzystywana przez operatorów rejsów wycieczkowych. Biorąc pod uwagę ciągły rozwój techniczny nowych i modernizowanych statków, oczekuje się, że ten trend się utrzyma, a nowe jednostki będą coraz częściej standardowo wyposażone w zasilanie lądowe.
Zarząd Portu w Hamburgu zawarł już umowy o korzystaniu z zasilania lądowego z wieloma liniami rejsowymi, w tym z dużymi operatorami, takimi jak AIDA Cruises, MSC Cruises i TUI Cruises, a także Norwegian Cruise Line, Phoenix Reisen i Fred Olsen Cruise Lines.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął