Yang Ming Marine Transport Corporation podpisała 16 września umowę na budowę siedmiu kontenerowców dwupaliwowych LNG klasy 16 000 TEU. Umowę podpisali Chuck Tsai, prezes Yang Ming, oraz Charles Kim, dyrektor generalny Hanwha Ocean. Dostawa tych statków planowana jest na lata 2028–2029, co stanowi ważny kamień milowy w optymalizacji floty i niskoemisyjnych usług transportowych Yang Ming.
Każdy z nowo wybudowanych statków o pojemności 15 880 TEU będzie pierwszymi na Tajwanie kontenerowcami dwupaliwowymi zasilanymi LNG, które będą spełniać wymagania specyfikacji Ammonia Fuel Ready (AFR). Oprócz spełnienia rygorystycznych wymogów środowiskowych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), projekt uwzględnia przyszłą konwersję na napęd dwupaliwowy zasilany amoniakiem. Zapewnia to zarówno wysoką wydajność operacyjną, jak i elastyczność w zakresie wdrażania paliw alternatywnych w okresie transformacji dekarbonizacyjnej. Projekt uzyskał oznaczenie „Ammonia Fuel Ready Level 1C” nadane przez Amerykańskie Biuro Żeglugowe (ABS).
Ta seria statków zostanie również wyposażona w pierwszy na świecie zbiornik paliwa LNG typu B o ciśnieniu projektowym 1,0 bara, opracowany w ramach wspólnego projektu rozwojowego (Joint Development Project) pomiędzy Hanwha Ocean i ABS. To innowacyjne rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność operacji LNG w porównaniu z konwencjonalną konstrukcją o ciśnieniu 0,7 bara, jednocześnie wspierając zgodność z przyszłymi przepisami dotyczącymi zasilania z lądu i zapewniając czystsze i bardziej niezawodne rozwiązanie w zakresie transformacji energetycznej.
LNG jest uważane za jedno z najbardziej dojrzałych i praktycznych paliw alternatywnych w procesie transformacji do zerowej emisji netto. Dzięki zastosowaniu technologii dwupaliwowej emisja gazów cieplarnianych może zostać zmniejszona o około 20%. Oprócz siedmiu statków dwupaliwowych LNG, Yang Ming ma pięć kontenerowców dwupaliwowych LNG o pojemności 15 500 TEU, których dostawa planowana jest na 2026 rok. Łącznie ta flota dwunastu statków dwupaliwowych LNG znacząco zwiększy udział statków zasilanych zieloną energią we flocie Yang Ming oraz zwiększy elastyczność i konkurencyjność usług w globalnej sieci serwisowej.
Amoniak staje się jednym z obiecujących paliw morskich nowej generacji ze względu na zerową emisję CO₂ podczas spalania. Jego zastosowanie w przerobionych zbiornikach LNG dodatkowo obniża koszty konwersji, a jego łańcuch dostaw i infrastruktura są stosunkowo dobrze rozwinięte. Dzięki umożliwieniu stosowania amoniaku, Yang Ming będzie lepiej przygotowane do przestrzegania przyszłych międzynarodowych przepisów dotyczących emisji gazów cieplarnianych i wzmocnienia swojej zielonej konkurencyjności.
Yang Ming będzie nadal dotrzymywać kroku globalnej transformacji przemysłowej, wycofując starsze jednostki, wykorzystując nisze rynkowe i rozwijając zróżnicowane rozwiązania w zakresie czystej energii w celu zwiększenia pojemności i efektywności operacyjnej. Dzięki tym inicjatywom Yang Ming zamierza wzmocnić swoje strategie zrównoważonego rozwoju i utrzymać zaangażowanie w dążeniu do doskonałości w świadczeniu usług.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów