W okresie pierwszych 4 miesięcy 2021 roku, Port Gdynia odnotował wzrost na poziomie 6,7 proc.
To bardzo dobry prognostyk na pozostałą część roku. W analizowanym okresie Port Gdynia notuje wzrost przede wszystkim w grupie towarowej Ropa i Przetwory naftowe +75,8 proc. r/r, Węgiel +20,8 proc. r/r, drobnica +10,8 proc. r/r, z uwzględnieniem wzrostu przeładunku kontenerów do poziomu 313 316 TEU, co oznacza wzrost +10,79 proc. r/r.
Wszystkie powyższe dane, jak i obserwowane trendy wskazują na zasadność prowadzonych inwestycji, takich jak pogłębianie kanału portowego, budowa Portu Zewnętrznego, budowa Publicznego Terminala Promowego, jak i inwestycji w place składowe w zachodniej części portu.
Nowy terminal da możliwość przyjmowania promów o znacznie większej długości, do 240 metrów. Na chwilę obecną, terminal pozwala na zawinięcie statków o maksymalnej długości ok. 170 metrów. Niewątpliwym atutem nowego terminala będzie jego lokalizacja. Będzie on położony blisko wyjścia z portu w morze.
Budowa Publicznego Terminala Promowego ma zostać ukończona w czerwcu. Koszt inwestycji to ok. 292 mln zł, z czego dotacja unijna wyniosła prawie 117 mln zł. Pierwsze promy na nowym terminalu pojawią się we wrześniu.


00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej