OT Port Gdynia, najbardziej uniwersalny terminal w Porcie Gdynia, podsumowuje przeładunki w I kwartale 2021 roku. Terminal świadczy usługi przeładunkowo-składowe zarówno dla ładunków drobnicowych, jak i masowych suchych, których od stycznia do marca przeładował łącznie blisko 900 tys. ton.
Po rekordowym poziomie przeładunków osiągniętym na koniec 2020 roku, OT Port Gdynia nie zwalnia tempa. I kwartał 2021 roku terminal kończy z wynikiem łącznym 893 tys. ton obsłużonych towarów, w tym 397 tys. ton drobnicy oraz 496 tys. ton ładunków masowych.
W I kwartale 2021 roku obsłużono o 70% więcej chemikaliów w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Poza tym, dużą dynamiką wzrostu, bo aż o 68% w porównaniu z I kwartałem 2020 roku, wykazano w grupie ładunkowej pozostała drobnica. W tyle nie pozostają także jednostki toczne ro-ro, które z wynikiem ponad 200 tys. ton, wykazały 20% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku. W przypadku ładunków masowych, podobnie jak w ubiegłym roku, prym na terminalu wiodą ładunki masowe agro, takie jak śruta sojowa i zboża, których od stycznia do marca 2021 roku przeładowano ponad 400 tys. ton.
Informacje na temat OT Port Gdynia
OT Port Gdynia Sp. z o.o., jest uniwersalnym terminalem portowym, posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze ładunków typu ro-ro, drobnicowych, masowych suchych, project cargo i kontenerów. Roczny potencjał przeładunkowy całego terminala to blisko 3,5 mln ton. OT Port Gdynia posiada dedykowany terminal ro-ro i jest jednym z największych operatorów w zakresie przeładunków w technologii ro-ro (obsługa ładunków tocznych, naczep) oraz przeładunku i magazynowaniu papieru i wyrobów papierniczych, w tym celulozy. Spółka dysponuje zarówno wyspecjalizowanym sprzętem do obsługi ładunków ro-ro, jak i odpowiednią infrastrukturą portową pod ładunki drobnicowe i masowe suche.
Port Gdańsk. Imponujące postępy na budowie terminalu T3 w Baltic Hub
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie