• <

Wynik wyszukiwania - "quality" - Wiadomości

1,3 GW mocy w morskiej energetyce wiatrowej przyznane spółce Ocean Winds. EDP umacnia swoje inwestycje w Australii

Australijski rząd przyznał Ocean Winds, spółce joint venture EDP Renewables i Engie zajmującej się morską energetyką wiatrową, licencję na potencjalny rozwój do 1,3 GW u wybrzeży Gippsland. Ta inwestycja na południowo-wschodnim wybrzeżu Australii wzmacnia zaangażowanie EDP w tym kraju.
05.05.2024

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Kursy offshore w Szkole Morskiej w Gdyni

Wychodząc naprzeciw najpilniejszym potrzebom rynku energetycznego, wynikającym z ekspansywnego rozwoju sektora offshore, Szkoła Morska w Gdyni przygotowała szeroką ofertę specjalistycznych kursów przygotowujących do pracy w tej perspektywicznej branży.
09.01.2024

Umowa kupna-sprzedaży statku („MOA”) – wybrane zagadnienia w świetle prawa angielskiego (Część II)

W pierwszej części naszego opracowania Umowa kupna-sprzedaży statku („MOA”) – wybrane zagadnienia w świetle prawa angielskiego (Część I) podjęliśmy próbę omówienia wybranych zagadnień prawnych, związanych z transakcjami sprzedaży statku używanego („second-hand”) w świetle prawa angielskiego. Transakcje te opisane są zazwyczaj na uznanych międzynarodowych formularzach typu „NSF” z 1993 lub 2012, „Nipponsale” „SSF” czy „SHIPSALE form”.
20.12.2023

Umowa kupna-sprzedaży statku („MOA”) – wybrane zagadnienia w świetle prawa angielskiego (Część I)

Umowy kupna-sprzedaży statków stanowią stały element międzynarodowego obrotu morskiego. Podczas gdy „segmentowość” sprzedawanego tonażu podlega znacznym fluktuacjom rynkowym (np. aktualnie obserwuje się praktyczny zastój w kupnie/sprzedaży kontenerowców przy dużym obrocie w segmencie wycieczkowców i tankowców), średnia „roczna wielkość” światowego tonażu, będącego przedmiotem transakcji kupna-sprzedaży, pozostaje względnie stabilna.
25.10.2023

Konosament – ustalenie ciężaru ładunku masowego

Pomimo faktu, iż „draft survey” jest powszechnie stosowaną w praktyce shipping’owej formą ustalenia ciężaru ładunku, równie powszechnym jest problem dokładności tych pomiarów i związanych z tym sporów.
31.08.2023

Ukraińcy zatopili rosyjski holownik wojskowy, Rosja potwierdza po roku

Po równym roku, rosyjska Flota Czarnomorska potwierdziła, że Ukraińcy zatopili holownik wojskowy Wasilij Biech.
20.06.2023

EBITDA EDP Renewables wzrasta o 14% w pierwszym kwartale 2023 r.

EDP Renewables realizuje swój Plan Biznesowy na lata 2023-2026, który zakłada przewodzenie transformacji energetycznej za sprawą przyspieszenia inwestycji i zrównoważonego wzrostu.
08.05.2023

Bartosz Fedurek nowym Country Managerem EDPR Polska

EDP Renewables Polska ogłasza kluczową zmianę na szczeblu zarządzającym. EDP Renewables weszła na polski rynek w 2008 r. i obecnie dysponuje drugim pod względem wielkości portfelem operacyjnych aktywów OZE w kraju, o łącznej mocy zainstalowanej 733 MW.
04.04.2023

Szkoła Morska otrzymała certyfikat uznania od armii USA

Szkoła Morska w Gdyni otrzymała ostatnio bardzo ważny dokument.
25.03.2023

„CMA CGM LIBRA” [2020] – niezdatność statku do żeglugi

Od przeszło 60 lat orzecznictwo i doktryna angielska miały jasno ustalone zasady dotyczące dwóch zasadniczych pojęć „zdatność statku do żeglugi” („seaworthiness”) oraz tzw. „błędu nautycznego” („nautical fault”). Orzeczenie w sprawie „Alize 1954 v Allianz Elementar Versicherungs AG” (The „CMA CGM LIBRA”) [2020] EWCA Civ 293, podjęło próbę zrewidowania ustalonych dotąd zasad (i wzajemnej interrelacji pomiędzy tymi zasadami) wzbudzając powszechne zainteresowanie (a i zaniepokojenie) armatorów.
10.03.2023

Szkoła Morska w Gdyni opisuje kwalifikacje dla polskiego offshore wind

Wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom gospodarczym wynikającym z postępującego rozwoju branży offshore wind, Szkoła Morska w Gdyni wspólnie z Instytutem Badań Edukacyjnych przygotowała opis kwalifikacji dla monterów turbin wiatrowych.
23.02.2023

Damen Gdańsk. Zrównoważony rozwój w DNA firmy [WIDEO]

Biuro Damen Engineering Gdańsk (DEGd) zatrudnia ponad 150 pracowników. Zapytaliśmy szefów firmy, co wyróżnia zespół, który na co dzień stawia między innymi na takie wartości jak jakość pracy i edukacji, równość płci i troska o klimat?
14.12.2022

Ocean Winds otrzymuje prawa do produkcji 2 GW z energii wiatrowej w Kalifornii

EDP Renewables i spółka joint venture Engie nawiązały współpracę z Canada Pension Plan Investment Board w celu opracowania pływającej farmy wiatrowej u wybrzeży Kalifornii. Te 2 GW są znaczącym kamieniem milowym dla obecności Ocean Winds w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma ma około 4 GW w fazie rozwoju w postaci dwóch projektów na północnym wschodzie.
12.12.2022

PRS nagrodzony podczas Europejskiego Forum Biznesu w Katowicach

PRS SA otrzymał godło w konkursie Najwyższa Jakość Quality International, w kategoriach QI services - usługi najwyższej jakości, QI order - zarządzanie najwyższej jakości. Nagrodę wręczono podczas Europejskiego Forum Biznesu w Katowicach.
24.11.2022

Konosament – specjalne klauzule ładunkowe („disclaimers”) [Część 2]

https://www.gospodarkamorska.pl/konosament-specjalne-klauzule-ladunkowe-disclaimers-czesc-1-65311
01.09.2022

Bufab otwiera laboratorium jakościowe [WIDEO]

Polski oddział firmy Bufab w Gdańsku otworzył specjalistyczne laboratorium jakościowe. Można w nim mierzyć parametry metali, takie jak prostoliniowość, skład chemiczny metali czy grubość ich powłok galwanicznych. Laboratorium jest akredytowane i otwarte na klientów zewnętrznych.
08.08.2022

Konkurencja na morskich szlakach do rewizji. Komisja Europejska daję wolną rękę w sprawie wsparcia firm transportowych

10 organizacji europejskich związanych z transportem wzywa Komisję Europejską do rewizji zasad konkurencji w transporcie morskim. Europejskie i międzynarodowe organizacje biznesowe, w tym stowarzyszenia spedytorów i operatorów portów i terminali, chcą, by KE w szczególności skupiła się na transporcie kontenerowym.
06.08.2022

Monitorowanie wydajności statków – przewaga nad konkurencją!

Podobnie jak wiele innych branż, żegluga stoi obecnie w obliczu znaczących wyzwań, ale ostatni raport z badań przeprowadzonych na zlecenie DTN ujawnił długoterminowe priorytety sektora. Według uczestników badania to emisje dwutlenku węgla niewynikające z regulacji, przepisy dotyczące dekarbonizacji i digitalizacja znalazły się na szczycie listy najbardziej znaczących presji.
16.07.2022

Konosament – specjalne klauzule ładunkowe („disclaimers”). Część 1

W naszym opracowaniu Konosament jako dowód na okoliczność danych ładunkowych dokonaliśmy pogłębionej analizy pierwszej, niezwykle istotnej, funkcji konosamentu – dokumentacyjnego potwierdzenia przez przewoźnika przyjęcia do przewozu określonego (w kategoriach znaków głównych, ilości i stanu zewnętrznego) ładunku.
13.07.2022

Ocean Winds otrzymuje kontrakt CfD na projekt Moray West

EDP Renewables z dumą ogłasza, że spółce Ocean Winds (joint-venture EDPR i Engie), został przyznany przez rząd Wielkiej Brytanii 15-letni kontrakt CfD na sprzedaż 294 MW wyprodukowanej energii z projektu morskiego Moray West o mocy 882 MW. Cenę ustalono na poziomie 37,35 GBP/MWh.
07.07.2022

Szkoła Morska szkoli pracowników MEW na jedynym w Polsce symulatorze CTV

Szkoła Morska w Gdyni od pewnego czasu prowadzi kursy powiązane z operacjami przy użyciu statków typu jack-up. Z uwagi na ekstremalne warunki pracy tych jednostek , w kursie uczestniczyli wytypowani pracownicy administracji morskiej, wydającej pozwolenia wykonywania czynności i kontrolującej ich egzekwowanie na polskich wodach terytorialnych.
29.06.2022

EDP planuje inwestycje o wartości 1,5 mld EUR w rozwój obiektów OZE na oceanach do 2025 r.

Grupa stale umacnia się na pozycji lidera transformacji energetycznej za sprawą wspierania kolejnych inwestycji w rozwój morskiej energetyki wiatrowej. W przyszłym tygodniu EDP weźmie udział w Konferencji Oceanicznej ONZ, na której przedstawi swoją strategię inwestycyjną oraz swoje zobowiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
29.06.2022

Jak wygląda kształcenie kadry menadżerskiej sektora MEW?

Executive Offshore Wind MBA to nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Morskim w Gdyni. Poza dyplomem rozpoznawalnym w świecie biznesu jego absolwenci otrzymają coś jeszcze. Bilet na kierownicze stanowisko rodzącej się branży morskich farm wiatrowych. O charakterze i potencjale programu mówi dyrektor Centrum Morskiej Energetyki Wiatrowej Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Andrzej Popadiuk.
06.06.2022

Nor-Shipping 2022 z polskim akcentem. Nagrody za innowacje, silna inicjatywa Wista Norway

Targi Nor-Shipping wróciły po prawie trzech latach. To wydarzenie dla firm, które współpracują z rynkiem norweskim. Z Polski było ledwie 7 wystawców na prawie 600 wystawców z całego świata. Polskę reprezentowała Stocznia Remontowa Nauta oraz Marine Project.
07.04.2022

Szkoła Morska w Gdyni rozbudowała park symulatorów

Szkoła Morska poinformowała o poszerzeniu oferty parku symulatorów. – Tym razem stworzyliśmy nowy punkt symulujący transfer pracowników na/z WTG (Wind Tower Generator), wzbogacony dalszymi ćwiczeniami ewakuacji zalecanymi przez Global Wind Organisation (GWO) – mówi Alfred Naskręt, dyrektor Szkoły Morskiej w Gdyni.
06.02.2022

Konosament – procedura przenoszenia konosamentu (prawo angielskie)

Kluczową, charakterystyczną cechą konosamentu jako papieru wartościowego w anglosaskim systemie prawnym jest jego zdolność do przenoszenia tego dokumentu (i ucieleśnionych w nim uprawnień) na inne sposoby.
27.01.2022

Ocean Winds ma wyłączne prawo do gruntów pod budowę morskiej farmy wiatrowej o mocy ok. 1 GW w Szkocji

Ocean Winds, spółka joint-venture kontrolowana 50/50 przez EDPR i ENGIE, uzyskała wyłączne prawo do gruntów pod budowę morskiej farmy wiatrowej o mocy ok. 1 GW w Szkocji.
20.01.2022

Marco Polo Marine wkracza na drogę ekologicznego recyklingu statków

Indonezyjska stocznia Marcopolo Shipyard, spółka zależna singapurskiej firmy Marco Polo Marine zajmującej się logistyką morską, rozpoczęła ekologiczny projekt recyklingu statków.
08.01.2022

Paweł Weiner, MAG Offshore: „Zarządzamy projektami offshore, przygotowujemy morskie farmy wiatrowe w Polsce” [ROZMOWA]

Polski offshore czeka jeszcze dużo pracy i dużo zmian. W dynamicznie rozwijającym się środowisku trzeba trzymać rękę na pulsie. MAG Offshore, powołana do życia przez Morską Agencję Gdynia spółka-córka, może pełnić ważną rolę przewodnika, który prowadzi swoich klientów przez meandry sektora. Z Pawłem Weinerem, prezesem MAG Offshore, rozmawiamy o zadaniach firmy, ale także przeszkodach i szansach polskiego offshore.
30.12.2021

Oficjalna inauguracja pierwszej farmy wiatrowej EDPR w Grecji o mocy 45 MW

EDP Renewables (Euronext: EDPR), czwarty pod względem wielkości producent energii odnawialnej na świecie, uroczyście oddał do użytku swoją pierwszą inwestycję w Grecji: farmę wiatrową o mocy zainstalowanej 45 MW w rejonie Livadi, w pobliżu miasta Malesina w centralnej części kraju.
02.12.2021

Była prezes Baltic Power i wiceminister gospodarki morskiej ma objąć resort klimatu

Była wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Anna Moskwa została zaproponowana na objęcie stanowiska ministra klimatu i środowiska. Anna Moskwa ostatnio kierowała firmą Baltic Power, spółką PKN Orlen i Northland Power.
27.10.2021

Konosament – deklaracja dotycząca znaków głównych ładunku

Konosament, obok określenia ładunku z podaniem jego rodzaju, miary, objętości, liczby sztuk czy wagi oraz określeń zewnętrznego stanu ładunku (lub jego opakowania), zawiera (może zawierać) również podane przez załadowcę tzw. znaki główne ładunku (leading marks).
04.10.2021

Konosament – Shipped in apparent good order and condition

Sędzia Pelling (QC) w swoim orzeczeniu w sprawie Priminds Shipping (HK) Co Ltd v Noble Chartering Inc (The „Tai Prize”) [Hight Court of Justice Business and Property Courts of England and Walles, Commercial Court (QBD)] rozważył niezwykle ważną w praktyce shippingowej kwestię zapisów konosamentowych związanych z uwagami dotyczącymi stanu ładunku przyjętego do przewozu i daleko idącymi skutkami takich zapisów.
02.09.2021

Ocean Winds zabezpieczyła w Polsce 25-letni kontrakt różnicowy dla morskich farm wiatrowych„B&C-Wind”

Ocean Winds (OW), spółka joint-venture wyspecjalizowana w morskiej energetyce wiatrowej, należąca w równym stopniu do EDP Renewables i ENGIE, zabezpieczyła 25-letni kontrakt różnicowy przyznany przez polski Urząd Regulacji Energetyki dla 369,5 MW w projektach morskich farm wiatrowych B&C-Wind.
30.06.2021

Ruszyła produkcja energii z projektu Moray East będącego własnością Ocean Winds, spółki joint-venture 50/50 EDPR i ENGIE

Spółka świętuje rozpoczęcie wytwarzania energii w Moray East i ogłasza zamiary kolejnych inwestycji w rejonie Moray Firth – największej zatoki w Szkocji.
12.06.2021

Prof. Bejger: Chcemy kształcić na światowym poziomie - uruchamiamy studia dla specjalistów offshore wind [WYWIAD]

Polski sektor offshore wind potrzebuje wysoko wykwalifikowanej kadry, bez której nie powstaną wiatraki na polskich wodach Morza Bałtyckiego. Nadzieja tkwi w polskich uczelniach. Rozmawiamy z dr. hab. inż. Arturem Bejgerem, prof.AM oraz prorektorem ds. nauki Akademii Morskiej w Szczecinie.
03.06.2021

Konosament (B/L) – funkcja potwierdzająca stan ładunku [„apparent good order and condition”]

Kluczową i historycznie jako pierwszą funkcją konosamentu [zob. Konosament [„bill of lading”] i jego rozwój historyczny w świetle prawa angielskiego] – było i jest potwierdzenie przez przewoźnika przyjęcie ładunku do przewozu.
20.05.2021

Holenderska stocznia zwodowała napędzany LNG chemikaliowiec dla szwedzkiego armatora

Stocznia Ferus Smit zwodowała najnowszy chemikaliowiec napędzany LNG dla szwedzkiego Thun Tankers. Jednostka o numerze budowy 451 otrzyma nazwę Thun Equality i będzie trzecim statkiem klasy E budowanym dla szwedzkiego armatora.
03.03.2021

EDP bada możliwość produkcji wodoru w ramach morskiej energetyki wiatrowej i ogłasza kolejne eko inwestycje

Grupa EDP wzmacnia swoje zaangażowanie na rzecz dekarbonizacji inaugurując oddziały dedykowane wykorzystaniu potencjału wodoru i magazynowaniu energii. H2BU to nowa jednostka Grupy, która zajmie się „zielonym” wodorem, a powstały w USA specjalny oddział – magazynowaniem. W ciągu 5 lat ma on osiągnąć łączna moc instalacji wynoszącą 1 GW.
22.02.2021

Ważne decyzje MKOL dotyczące igrzysk i żeglarstwa!

Międzynarodowy Komitet Olimpijski podjął dzisiaj ważne decyzje odnośnie igrzysk olimpijskich w Paryżu w 2024 roku. Decyzje te dotyczą również żeglarstwa. Wiele międzynarodowych federacji sportowych, w tym World Sailing zostało zobligowanych do zmniejszenia liczby sportowców startujących w igrzyskach. W Paryżu wystartuje 330 żeglarzy, czyli 20 mniej niż w Tokio.
07.12.2020

50 lat temu Polski Rejestr Statków został przyjęty do IACS

1 października 1970 r. Polski Rejestr Statków został członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Instytucji Klasyfikacyjnych (International Association of Classification Societies IACS), które zostało powołane do życia we wrześniu 1968 r. O przyjęciu PRS do Stowarzyszenia decydowały reputacja wynikająca z jakości klasyfikowanej floty, publikowanych Przepisów oraz najwyższy inżynieryjno-techniczny poziom instytucji. Członkostwo PRS w IACS miało znaczenie z perspektywy ewentualnego włączenia PRS do klauzuli klasyfikacyjnej ubezpiecz
02.10.2020

Wolumen inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej w pierwszej połowie 2020 roku wzrósł o 7% rok do roku

Wartość inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej w pierwszej połowie 2020 roku wyniosła ok. 6,26 mld euro. Na taki wyniki w dużej mierze złożyły się 2 duże transakcje portfelowe o łącznej wartości przekraczającej 2,2 mld euro, przy czym na Polskę i Czechy przypadł 78% udział spośród wszystkich 6 krajów regionu CEE 6 – podaje Colliers International w swoim najnowszym raporcie „H1 CEE Investment Scene”.
18.08.2020

Pierwsza pływająca farma wiatrowa w Europie kontynentalnej jest już w pełni operacyjna

Ostatnia platforma WindFloat Atlantic została podłączona do sieci, a farma wiatrowa została w pełni oddana do użytku. Trzy jednostki zasilają portugalską sieć elektroenergetyczną energią generowaną przez turbiny wiatrowe o mocy 8,4 MW każda. Są to największe turbiny na świecie zainstalowane do tej pory na pływającej platformie.
27.07.2020

Powstaje Ocean Winds, nowa spółka typowana na światowego lidera w branży morskiej energetyki wiatrowej

Ocean Winds (OW) powstało jako przedsięwzięcie joint venture, zapowiedziane w 2019 roku i kontrolowane w równym stopniu przez EDP Renováveis i ENGIE. Nowy podmiot z siedzibą w Madrycie stanowi wyłączny podmiot inwestycyjny EDPR i ENGIE, której celem będzie wykorzystywanie potencjału rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na całym świecie.
21.07.2020

Ostatni dzwonek na ostre ograniczanie emisji CO2

Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej kilka najbliższych miesięcy będzie kluczowych w walce o ograniczenie emisji gazów cieplarnianych i uniknięcie katastrofy klimatycznej. Właśnie teraz rządy poszczególnych krajów tworzą plany pobudzania swoich gospodarek po pandemii. Na złagodzenie skutków recesji przeznaczono 9 bln dol., a ogromne pakiety stymulacyjne to okazja do wprowadzenia sektora energii na zrównoważoną ścieżkę – wskazuje IEA. Według szacunków agencji wymagałoby to inwestycji sięgających 1 bln dol. rocznie przez na
17.07.2020

79 proc. firm chce utrzymać zatrudnienie, 6 proc. - zwalniać

Utrzymanie poziomu zatrudnienia deklaruje 79 proc. firm, a 13 proc. planuje nabór nowych pracowników; o zwolnieniach myśli 6 proc. - wynika z badania Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) i Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE).
07.07.2020

Q-LNG odbierze swoją pierwszą nową jednostkę

Amerykańska prywatna firma Quality Liquefied Natural Gas Transport (Q-LNG) ma odebrać pierwszy nowy statek od stoczniowca VT Halter Marine.
17.06.2020

BIG InfoMonitor: Niskie płace to powód największych frustracji Polaków

Niskie płace są najczęstszą przyczyną frustracji Polaków; wskazuje na nie przeciętnie 40 proc. rodaków - wynika z badania „Nastawienie do finansów” przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Niska pensja częściej przygnębia kobiety niż mężczyzn.
19.02.2019

Prace przy modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin

Trwają prace przygotowawcze do realizacji modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin i pogłębienia go do głębokości 12,5 metra. Jak poinformowano w poniedziałek, obecnie odbywają się m.in. wstępne badania geotechniczne toru.
10.12.2018

TFworkshop z Grupą TFKable podczas Konferencji PSEW 2018

W dniach 06 – 08 listopada 2018 r. w Serocku odbędzie się kolejna konferencja dotycząca morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, organizowana przez Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW). Tegoroczne spotkanie będzie okazją do zapoznania się z szerokim zakresem obszarów tematycznych, począwszy od potencjału morskiej energetyki wiatrowej na Morzu Bałtyckim, kierunków rozwoju bałtyckiej sieci morskiej, po obowiązujące regulacje, jak również założenia finansowania polskich farm wiatrowych.
06.11.2018

Wymagania IMO dotyczące redukcji zawartości siarki w paliwie żeglugowym – co należy wiedzieć?

Jednym z celów, które Międzynarodowa Organizacja Morska stara się realizować, jest ochrona środowiska przed negatywnym wpływem światowej żeglugi. Elementem tej ochrony jest ograniczenie emisji tlenków siarki (SOx) ze statków. Przepisy IMO dotyczące tego zagadnienia po raz pierwszy weszły w życie w 2005 r., zgodnie z Załącznikiem VI do Konwencji MARPOL. Od 1 stycznia 2020 r. limit SOx dla statku eksploatowanego poza wyznaczonymi obszarami kontroli emisji, zostanie zmniejszony do 0,50% m/m. Ma to przynieść znaczące korzyści dla zdr
18.10.2018

Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu uszkodzenia lub utraty ładunku przewożonego drogą morską – wybrane zagadnienia. Część III

W poprzednich częściach artykułu zakończyliśmy na opisaniu procesu kształtowania się linii orzeczniczej w zakresie sekwencji ciężaru dowodu oraz na opisaniu Etapów I i II.
17.06.2018

Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu uszkodzenia lub utraty ładunku przewożonego drogą morską – wybrane zagadnienia. Część II

W pierwszej części artykułu zakończyliśmy na przedstawieniu sekwencji zdarzeń związanych z procesem dochodzenia roszczeń odszkodowawczych dotyczących uszkodzenia lub utraty ładunku, wypracowanej przez precedens „The Glendarroch”. W dalszej części przedstawimy kilka kolejnych orzeczeń, które ugruntowały to stanowisko.
11.06.2018

Warunki dochodzenia roszczeń z tytułu uszkodzenia lub utraty ładunku przewożonego drogą morską – wybrane zagadnienia. Część I

Wśród wydanych w 2016 roku przez angielski Sąd Apelacyjny [Court of Appeal – Civil Division] orzeczeń na szczególną uwagę zasługuje doniosły dla praktyki obrotu morskiego wyrok w sprawie „VOLCAFE LTD. V COMPANIA SUD AMERICANA DE VAPORES SA” (T/A „CSAV”).
03.06.2018

3. Międzynarodowe Forum Marina Quality Forum

Z danych statystycznych, które zbiera spółka Pętla Żuławska wynika, że w ciągu 5 ostatnich lat Pętlę Żuławską odwiedziło 500 tys. żeglarzy i wodniaków, z czego w ubiegłym roku 200 tys. – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Rafał Wasil z Urzędu Marszałkow
15.05.2018

200 tys. żeglarzy odwiedziło Pętlę Żuławską w ubiegłym roku (foto, wideo)

Z danych statystycznych, które zbiera spółka Pętla Żuławska wynika, że w ciągu 5 ostatnich lat Pętlę Żuławską odwiedziło 500 tys. żeglarzy i wodniaków, z czego w ubiegłym roku 200 tys. – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Rafał Wasil z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Podkreślił, że ta sieć szlaków wodnych cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
15.05.2018

Marina Quality Forum już za tydzień

3. Międzynarodowe Marina Quality Forum odbędzie się 15 maja w Gdańsku. Tematami wiodącymi wydarzenia będą: rozwój portów rekreacyjnych oraz dróg morskich w województwie pomorskim, aktualne wyzwania marin i portów rekreacyjnych, potencjał rynkowy dla wybrzeża Południowego Bałtyku.
07.05.2018

Rewolucja przemysłowa, przyszłość Unii Europejskiej, innowacje w energetyce - kolejni goście przybliżają tematy 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Katowice, 25 kwietnia 2018 r. - Na liście potwierdzonych gości 10. edycji kluczowej debaty biznesowej w Europie Centralnej pojawiają się kolejne ważne osobistości. Przedstawiciele rządu, prezydenci miast, prezesi firm i naukowcy, deklarując swój udział, podkreślają ważkość tematów tegorocznej dyskusji. Europejski Kongres Gospodarczy odbędzie się w dniach 14 - 16 maja 2018 roku w Katowicach, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku.
25.04.2018

Unijni eksperci pozytywnie o tunelu w Świnoujściu

Eksperci UE wydali pozytywną opinię o projekcie budowy tunelu między wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu (Zachodniopomorskie). KE - zgodnie z szacunkami ministerstwa inwestycji i rozwoju - powinna zdecydować o dofinansowaniu tunelu w ciągu trzech miesięcy.
26.03.2018

Odpowiedzialność przewoźnika morskiego („sea carrier”) w świetle prawa angielskiego

Angielskie prawo precedensowe (common law) – historycznie podstawowe źródło prawa, ukształtowało podstawowe zasady odpowiedzialności przewoźnika morskiego w oparciu o podstawowy podział przewoźników na:1. Przewoźników publicznego (public carriers) oraz 2. Przewoźników prywatnych (private carriers).
18.03.2018

Statoil zmieni nazwę

Norweski koncern naftowy Statoil, po prawie 50 latach, zmieni nazwę na Equinor. Tym samym pójdzie w ślady francuskiego koncernu energetycznego Engie (wcześniej Gas de France Suez, GDF Suez) czy Orsted (wcześniej DONG Energy. Jest to wynikiem nowego trendu w europejskiej energetyce aby nie kojarzyć się z biznesem bazującym na paliwach kopalnych.
16.03.2018

Statek towarowy przekształcony w luksusową łódź mieszkalną (foto)

Belgijski statek towarowy De Novatie zostal zbudowany w 1957 r. Transportował towary do portów na całym świecie, ale teraz pływa wyłącznie wzdłuż kanałów Cas Oorthuyskade w Amsterdamie. Został bowiem przekształcony w luksusowy apartament!
27.02.2018

Znaczenie dowodowe konosamentu w świetle prawa angielskiego

Historycznie pierwotna – a w relacji przewoźnik-dysponent ładunku (frachtujący-odbiorca ładunku) w dalszym ciągu funkcja podstawowa konosamentu – to funkcja potwierdzająca przyjęcie ładunku do przewozu oraz określająca stan ładunku na datę przyjęcia.
19.01.2018

Klauzule konosamentowe typu „weight and/or quantity unknown” w świetle prawa angielskiego

Art. III (4) Reguł Hague-Visby, potwierdzając zasady common law przewiduje, iż konosament stwarza domniemanie wzruszalne (prima facie evidence) przyjęcia przez przewoźnika ładunku w zakresie opisów deklaracji dotyczących znaków głównych potrzebnych do zidentyfikowania ładunku, liczby, ilości lub ciężaru oraz zewnętrznego stanu i wyglądu ładunku.
25.12.2017

Dane ładunkowe zawarte w konosamencie – Art. III (3) Reguł Hague-Visby

Art. III (3) Reguł Hague-Visby 1924/1968 (w ujęciu COGSA 1971) wyznacza pewien bazowy zakres informacji, który winien być zawarty w konosamencie wydanym przez przewoźnika na żądanie frachtującego w ramach zawartej umowy przewozu ładunku (umowy frachtowej).
18.12.2017

DSV Road z SQAS

W połowie listopada br. DSV Road po raz kolejny pozytywnie przeszedł audyt stanu bezpieczeństwa transportu artykułów chemicznych. Badanie objęło swoim zakresem m.in. warunki kontraktowe oraz ich realizację, bezpieczeństwo informacji i obiektów oraz kontrolę dostępu.
29.11.2017

Odpowiedzialność przewoźnika morskiego („sea carrier”) w świetle prawa angielskiego

Z założenia przewoźnik publiczny („public carrier”) podlega bardziej restrykcyjnemu reżimowi prawnemu. W sytuacji, w której zaoferował on usługę przewozową – zobowiązany jest wówczas do wykonania danego przewozu z należytą szybkością (reasonable despatch) za zapłatę frachtu o uzasadnionej wysokości w stosunku do każdego potencjalnego kontrahenta, który zaakceptował ofertę przewoźnika.
18.08.2017

Anna Moskwa podsekretarzem stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Anna Moskwa odebrała nominację na funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Zastąpi tam Pawła Brzezickiego, który objął funkcję komisarza w Polskiej Żegludze Morskiej.
25.04.2017

Rok pełen ciekawych inicjatyw na Politechnice Gdańskiej

W 2016 na PG udało się zrealizować wiele znakomitych przedsięwzięć. Podsumowanie mijającego roku wygląda imponująco.
29.12.2016

Projekt polskiej firmy przełomem na globalnym rynku

Polska firma Sup4Nav przygotowała innowacyjne rozwiązanie minimalizujące ryzyko wystąpienia błędu ludzkiego. Opracowała oprogramowanie, które na bazie informacji z urządzeń i systemów nawigacyjnych, przeprowadza analizę sytuacji i wyznacza bezpieczną trasę statku. W sytuacji zagrożenia kolizją, system sugeruje jaki manewr należy wykonać, aby jej uniknąć. Projekt został doceniony przez Komisję Europejską i otrzymał 50 tys. euro dotacji w ramach prestiżowego programu Instrument dla MŚP (H2020).
27.07.2015

Zamet Industry S.A. umacnia kompetencje na rynku offshore

Notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Zamet Industry S.A., jako pierwsza w Polsce, otrzymała certyfikat spełnienia wymagań normy ISO/TS 29001:2010 wydany przez DNV GL Polska. DNV GL jest jedną z wiodących organizacji certyfikujących, a zarazem największym towarzystwem klasyfikacyjnym instalacji morskich na świecie.
17.07.2015

Projekt polskiej firmy może być przełomem na globalnym rynku morskim

Polska firma Sup4Nav przygotowała innowacyjne rozwiązanie minimalizujące ryzyko wystąpienia błędu ludzkiego. Opracowała oprogramowanie, które na bazie informacji z urządzeń i systemów nawigacyjnych, przeprowadza analizę sytuacji i wyznacza bezpieczną trasę statku. W sytuacji zagrożenia kolizją, system sugeruje jaki manewr należy wykonać, aby jej uniknąć. Projekt został doceniony przez Komisję Europejską i otrzymał 50 tys. euro dotacji w ramach prestiżowego programu Instrument dla MŚP (H2020).
10.07.2015

Quality first - rozmowa z Andrzejem Niepiekło, Dyrektorem ds. Produktu i Jakości, a także wiceprezesem spółki BUFAB Poland

Zmiana siedziby, nowa hala produkcyjna o powierzchni 1200 metrów kwadratowych, powołanie działu jakości, zatrudnienie grupy pracowników sortujących produkty oraz zakup linii woreczkowania towaru (kitting), to zmiany, jakie zaszły w Bufabie na przełomie lat 2014/15. Firma dostarczająca łączniki śrubowe i elementy złączne między innymi dla okrętownictwa i przemysłu offshore, ma dla swoich klientów także nowe rozwiązania technologiczne.
05.02.2015

ABB otrzymała Polską Nagrodę Innowacyjności za działalność badawczo-rozwojową

W Katowicach już po raz drugi odbył się Polski Kongres Przedsiębiorczości. W 11 sesjach tematycznych dyskutowano o najistotniejszych kwestiach związanych z rozwojem ekonomicznym i społecznym. W dyskusji wzięła udział ABB, która za swój wkład w badania i rozwój na rynku polskim otrzymała Polską Nagrodę Innowacyjności.
30.10.2014

Ośrodek Szkoleniowy Ratownictwa Morskiego w Szczecinie rozszerza ofertę

Ośrodek Szkoleniowy Ratownictwa Morskiego jest instytucją powołaną w roku 1984 z inicjatywy ówczesnego Ministra Infrastruktury i Gospodarki Morskiej. Nowe punkty w ofercie szczecińskiego ośrodka szkoleniowego są odpowiedzią na dynamiczny rozwój morskiej energetyki wiatrowej.
06.03.2014

Globalna Organizacja Wiatrowa na „TAK” dla Akademii Morskiej w Szczecinie

Ośrodek Szkoleniowy Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie otrzymał certyfikat wydawany przez Lloyd’s Register Quality Assurance, potwierdzający zgodność organizowanych przez niego szkoleń z dziedziny turbin wiatrowych ze standardami Global Wind Organisation (GWO - Globalna Organizacja Wiatrowa). Dokument potwierdza, że ośrodek prowadzi szkolenia zgodne z wytycznymi GWO.
18.02.2014

Bufab stawia na krajowych dostawców

Bufab Poland jest częścią międzynarodowej Grupy. W ramach koncernu Bufab w Europie, Azji i USA działają 34 firmy zajmujące się kompleksowym zaopatrzeniem przedsiębiorstw w łączniki śrubowe i elementy złączne. W Polsce produkty Bufab są wykorzystywane w niemal wszystkich gałęziach przemysłu i gospodarki. V-ce Prezes polskiego oddziału Grupy Bufab - Andrzej Niepiekło podsumuje dotychczasową działalność firmy oraz nakreśli kierunki działania kształtujące przyszłość przedsiębiorstwa.
13.02.2014

Nowe szkolenia zgodne z wytycznymi GWO w Akademii Morskiej w Szczecinie!

Ośrodek Szkoleniowy Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie w dniu 29.01.2014 roku otrzymał certyfikat wydawany przez Lloyd’s Register Quality Assurance, potwierdzający fakt, że oferowane szkolenia z dziedziny turbin wiatrowych są zgodne ze standardami GWO (Global Wind Organisation).
07.02.2014

10 lat BCT w grupie ICTSI

BCT jest spółką napędzającą wyniki grupy ICTSI. Z okazji 10-lecia obecności gdyńskiego terminalu w składzie grupy ICTSI- globalnego giganta spedycyjnego, kierownictwo BCT przedstawiło plan rozwoju działalności spółki na najbliższe lata.
17.05.2013

Drewil- tradycja zobowiązuje

Firmy legitymujące się tradycją sięgającą kilka dziesięcioleci wstecz nie należą na polskim rynku morskim do wyjątków. Na wielu statkach pasażerskich lub największych jednostkach floty najnowocześniejsze rozwiązania współistnieją z pomysłami z powodzeniem stosowanymi przez żeglarzy w epoce wielkich odkryć geograficznych. Zdaniem znawców procedur bezpieczeństwa obowiązujących na statkach to właśnie od sprawnego funkcjonowania najprostszych elementów wyposażenia okrętowego zależy życie pasażerów. Janusz Wilkowski, prezes fi
25.03.2013

Colliers pomaga wynająć kolejne powierzchnie dla DSV

Warszawa, 22 marca 2012r. — Colliers International, wiodąca firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych pozyskała dla DSV już ponad 60 000 m2 powierzchni magazynowych.
25.03.2012

A mnie jest żal

Po cichu i bez rozgłosu zakończyło swą 65-letnią, chwalebną działalność połowową najstarsze polskie przedsiębiorstwo połowów dalekomorskich „Dalmor” w Gdyni.
01.03.2012

Skala ma znaczenie, ale liczy się jakość – organizacje pozarządowe i rybacy wspólnie apelują o zrównoważone rybołówstwo.

W dniu dzisiejszym rybacy przybrzeżni i członkowie organizacji pozarządowych zbierają sięw Brukseli, aby przekazać na ręce przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiejoraz Prezydencji Rady UE deklarację wzywającą do zapewnienia zrównoważonego europejskiegorybołówstwa, w drodze reformy wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb).
10.10.2011

Jakość doceniona

Spółka Polskie LNG, budująca w Świnoujściu terminal do odbioru gazu skroplonego, zyskała prawo do posługiwania się złotym godłem "Najwyższa Jakość Quality International 2011" w kategorii Ql Order - system najwyższej jakości. To już kolejne wyróżnienie dla firmy - niedawno otrzymała godło: Inwestor w Kapitał Ludzki.
02.08.2011

ISO 14001:2004 w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni

W dniu 26 listopada 2010 roku w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym odbyło się uroczystewręczenie certyfikatu Systemu Zarządzania Środowiskowego ISO 14001:2004.
29.11.2010

POLFISH 2009 - 10. Międzynarodowe Targi Przetwórstwa i Produktów Rybnych

200 wystawców z 18. krajów świata zaprezentowało swoje oferty na jubileuszowych 10. Międzynarodowych Targach Przetwórstwa i Produktów Rybnych POLFISH 2009, które odbyły się w Gdańsku w dniach 16 – 18 czerwca br.
30.06.2009

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.