Indonezyjska stocznia Marcopolo Shipyard, spółka
zależna singapurskiej firmy Marco Polo Marine zajmującej się logistyką
morską, rozpoczęła ekologiczny projekt recyklingu statków.
Stocznia
będzie teraz w stanie pomóc armatorom w recyklingu ich statków
wycofanych z eksploatacji w sposób bezpieczny i przyjazny dla
środowiska.
Oprócz uzyskania zezwolenia od władz lokalnych na
prowadzenie działalności w zakresie recyklingu stocznia Marcopolo
Shipyard stała się również pierwszą stocznią w Indonezji, która
otrzymała certyfikat ISO 30000:2009.
Certyfikat ten jest często
warunkiem wstępnym stawianym przez armatorów, ponieważ przemysł
żeglugowy stara się dostosować do nowego rozporządzenia Unii
Europejskiej w sprawie recyklingu jednostek oraz do konwencji
Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) z Hongkongu.
– Biorąc
pod uwagę rosnące zainteresowanie branży żeglugowej zrównoważonym
rozwojem, jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia naszych usług
stoczniowych o ekologiczny recykling statków. Dzięki certyfikacji ISO przez ABS QE armatorzy mogą być pewni, że ich statki są poddawane
recyklingowi w bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska zakładach –
skomentował Sean Lee, dyrektor generalny Marco Polo Marine.
– Przyznanie certyfikacji ISO 30000 jest znaczącym krokiem dla Marco Polo
Marine w kierunku zrównoważonej żeglugi. Jesteśmy zaszczyceni, że
mogliśmy wspierać ten proces – powiedział Dominic Townsend, prezes ABS
Quality Evaluations.
Branża morska znajduje się pod coraz większą
presją ze strony różnych interesariuszy, aby zapewnić bezpieczny i
odpowiedzialny recykling statków. Aby promować przejrzystość w całym
łańcuchu wartości i przyspieszyć dobrowolne, rynkowe podejście do
odpowiedzialnych praktyk recyklingu statków, w 2018 roku uruchomiono
inicjatywę Ship Recycling Transparency Initiative (SRTI).
Od
momentu uruchomienia, SRTI przyciągnęła ponad 20 sygnatariuszy, w tym
armatorów takich jak Maersk, NYK, Evergreen Marine Corporation i
Crowley, sygnalizując silne intencje i wysiłki branży żeglugowej w
dążeniu do zrównoważonego rozwoju i ekologicznych wysiłków w zakresie
recyklingu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów