Szkoła Morska poinformowała o poszerzeniu oferty parku symulatorów. – Tym razem stworzyliśmy nowy punkt symulujący transfer pracowników na/z WTG (Wind Tower Generator), wzbogacony dalszymi ćwiczeniami ewakuacji zalecanymi przez Global Wind Organisation (GWO) – mówi Alfred Naskręt, dyrektor Szkoły Morskiej w Gdyni.
Zgodnie z niezmiennymi zasadami GWO, wszelkie zajęcia praktyczne powinny odbywać się w warunkach najbardziej zbliżonych do rzeczywistości. Chodzi o wiatr, falowanie, zakłócenia akustyczne czy deszcz z zachowaniem, przede wszystkim kanonów bezpieczeństwa.
– Takie właściwości spełnia uruchomione stanowisko. Wykorzystano tu już istniejący symulator łodzi zrzutowej, gdzie manewrując na wzburzonym morzu (trzy stany morza) jednostka dopływa do WTG i dokonuje transferu załogi. Dodatkowo wachlarz zadań na potrzeby standardów GWO powiększono o ewakuację z WTG na CTV (Crew Transfer Vessel) za pomocą żurawika pokładowego – tłumaczy dyrektor Naskręt.
I jak dodaje, w ten sposób Szkoła Morska jest uniezależniona od istniejącej pogody, stwarza zdolność stopniowania trudności oraz daje nieograniczoną w czasie ilość wykonanych prób.
Po pierwszych szkoleniach urządzenie zdobyło niezwykle pozytywne oceny kursantów i instruktorów.
O Szkole Morskiej
Szkoła Morska w Gdyni jest członkiem założycielem Krajowej Izby Gospodarki Morskiej oraz członkiem Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej i Polskiego Forum Przemysłów Morskich. Szkoła działa aktywnie w Polskim Klastrze Morskim, będąc w jego władzach. W lipcu 1998 roku szkoła uzyskała międzynarodowy certyfikat jakości wg standardów ISO 9001:2000 w zakresie organizacji i prowadzenia szkoleń o profilu morskim, przyznany przez Lloyd’s Register Quality Assurance.
Kadra dydaktyczna składa się ze 130 najlepszych w swojej dziedzinie dydaktyków i praktyków z długoletnim doświadczeniem zawodowym w pracy na statkach morskich, w tym instrumentalnych Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, aktualnie Akademii Morskiej, w przedsiębiorstwach żeglugowych i Administracji Morskiej oraz w zarządzaniu placówkami w tym SDK (Studium Doskonalenia Kadr).

Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym