Program budowy nowych statków Finnlines przebiega zgodnie z planem, a obecnie ostatni z trzech zamówionych nowych ultra-zielonych statków ro-ro jest w fazie produkcji. Stalowe płyty trzeciego hybrydowego pojazdu ro-ro zostały wycięte podczas tradycyjnej ceremonii cięcia stali w stoczni Nanjing Jinling w Chinach w dniu 16 grudnia 2020 r. Ponadto tego samego dnia odbyło się położenie stępki pod pierwszą hybrydową jednostkę ro-ro.
Nowe statki typu ro-ro są częścią kosztującego 500 milionów euro programu budowy nowych statków Finnlines, który obejmuje dwa wydajne ekologicznie statki typu ro-pax, oprócz trzech hybrydowych statków ro-ro. Nowe statki poprawią efektywność energetyczną floty spółki, a także zmniejszą emisje, gdyż będą budowane z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań i technologii przyjaznych dla środowiska. Systemy akumulatorów litowo-jonowych pozwolą na wizyty w portach bez emitowania CO2, a nowoczesne silniki, systemy redukcji emisji i panele słoneczne pozwolą na dalsze ograniczenie emisji.
Nowe hybrydowe statki ro-ro Finneco I, Finneco II i Finneco III mają zostać dostarczone w latach 2021–2022.
- W ostatnich latach kierowaliśmy inwestycjami na rzecz zrównoważonego rozwoju. Inwestowaliśmy w efektywność energetyczną i zielone technologie, a nasz program budowy nowych jednostek koncentruje się na wielu energooszczędnych funkcjach. Te najbardziej przyjazne dla środowiska statki typu ro-ro na świecie i cały nasz program budowy nowych jednostek będzie nadal realizować naszą zrównoważoną strategię. W przyszłości będziemy w stanie jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów i społeczeństwa oraz nadal gwarantować wysokiej jakości usługi transportu morskiego. - mówi Emanuele Grimaldi, CEO Finnlines.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów