W nocy z 25 na 26 lipca przez cztery godziny tunel pod Świną zostanie wyłączony z eksploatacji – poinformował świnoujski magistrat. W tym czasie kierowcy mogą korzystać z przeprawy promowej Warszów. Powodem zamknięcia tunelu są przeglądy techniczne.
Zakończyła się budowa najdłuższej przeprawy podwodnej w Polsce. Mierzący 1780 metrów tunel pod cieśniną Świną 30 czerwca br. zostanie otwarty dla ruchu. Tunel, którego budowa rozpoczęła się jesienią 2019 roku, stanowi pierwsze stałe połączenie między wyspami Uznam i Wolin w historii miasta. Inwestycja została zrealizowana przez konsorcjum PORR S.A./PORR Bau/Gülermak na zlecenie Gminy Miasta Świnoujście i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako inwestora zastępczego.
W ciągu kilku lat Polska zbudowała tunel na wyspę Uznam w Świnoujściu. Jest on już gotowy - i zostanie oddany do użytku dzisiaj. To alternatywa dla podróżujących nad Morze Bałtyckie, również z Saksonii - pisze w piątek portal saechsische.de. "Skorzystają na tym również mieszkańcy Berlina i Brandenburgii" - zauważa "Berliner Zeitung".
Dostrzegam również ze strony niemieckiej oczekiwanie na otwarcie tunelu – przekazał prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz . W jego ocenie, tunel pod Świną może podnieść atrakcyjność turystyczną również po stronie niemieckiej z uwagi na poprawę komunikacji drogowej na wyspie Uznam.
W tunelu w Świnoujściu trwają testy systemów bezpieczeństwa. Sprawdzane są różne warianty tak, aby wszystkie systemy ze sobą prawidłowo współdziałały.
Wykonawca rozpoczął przebijanie obudowy tunelu w miejscu wyjścia ewakuacyjnego od strony wyspy Uznam – poinformowało w poniedziałek biuro prasowe Urzędu Miasta Świnoujście. Jak podano, to jedna z najbardziej skomplikowanych operacji przy budowie przeprawy pod Świną.
O szczegółach budowy tunelu pod Świną, czyli najdłuższego podwodnego tunelu w Polsce, rozmawiają eksperci branży budowlanej podczas sympozjum w Świnoujściu. Wydarzenie trwa od 7 do 8 kwietnia.
Tunel pod Świną w Świnoujściu ma być oddany do użytku na przełomie maja i czerwca 2023 roku - poinformowała w poniedziałek zastępca prezydenta Świnoujścia Barbara Michalska. Pierwotnie inwestycja miała być ukończona w trzecim kwartale br.
Galeria ewakuacyjna, sufit z kanałem wentylacyjnym i wreszcie płyta z jezdnią, po której będą jeździć samochody - wszystko to powstanie w tunelu pod Świną dzięki zamontowanym tam prefabrykatom. W zakładzie prefabrykacji wykonano już ponad połowę z nich. A to nie jedyne wieści z budowy.
Maszyna TBM jest już na 1276 metrze tunelu. Do pokonania pozostało jej nieco ponad 200 metrów. Ostatnie dni to postęp prac nawet po 14 -18 metrów dziennie. Maszyna przed komorą odbiorczą zwolni, by bezpiecznie wejść w blok betonowy, a potem do szybu odbiorczego, który na moment wyjścia zostanie wypełniony wodą.
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej
Marynarze oddali hołd weteranom oraz uczestnikom misji poza granicami kraju