• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Tunel pod Świną testowany na wypadek pożaru

kw

15.06.2023 12:17

Partnerzy portalu

Fot. Twitter.com / GDDKiA_Szczecin

W tunelu w Świnoujściu trwają testy systemów bezpieczeństwa. Sprawdzane są różne warianty tak, aby wszystkie systemy ze sobą prawidłowo współdziałały. Testy odbywają się z udziałem straży pożarnej.

Mieszkańcy Świnoujście z niecierpliwością wyczekują już otwarcia tunelu, które ma nastąpić do końca czerwca. Stanie się to jednak dopiero po wcześniejszym, dokładnym sprawdzeniu wszystkich systemów bezpieczeństwa, m.in. na wypadek pożaru. 

- Polega to na przeprowadzaniu prób z wywoływanym w celu testów ogniem i dymem, który ma symulować ew. wystąpienie pożaru w tunelu, bo pożar to jest największe zagrożenie, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo w tunelu. Jak tylko testy się zakończą, zostaną uzyskane niezbędne pozwolenia na użytkowanie, zostaną wykonane odbiory to wówczas będzie możliwość uruchomienia tunelu - wyjaśnia w Radiu Szczecin Mateusz Grzeszczuk, z oddziału GDDKiA w Szczecinie.

Inwestycja ta pochłonęła łącznie ponad 900 mln złotych.

Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.

Przeprawa pod cieśniną Świny połączy wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu. 


bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.