Tunel pod Świną zostanie otwarty przed wakacjami, w czerwcu kierowcy będą mogli już z niego korzystać - zapewnił w rozmowie z PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Przeprawa ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam oraz zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia.
Pod koniec kwietnia zastępczyni prezydenta Świnoujścia Barbara Michalska przekazała, że zgodnie z zapewnieniami wykonawcy inwestycji tunel pod Świną zostanie udostępniony w połowie czerwca.
"Potwierdzam, tunel zostanie otwarty przed wakacjami. W czerwcu kierowcy będą mogli z niego korzystać. Nowa przeprawa jest istotna tak z punktu widzenia mieszkańców Świnoujścia, jak i turystów" - powiedział Gróbarczyk.
O możliwości otwarcia tunelu pod Świną przed wakacjami mówił też w rozmowie z PAP p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad Tomasz Żuchowski.
"Odbiory trwają, jesteśmy tam inwestorem zastępczym, robimy wszystko, żeby do otwarcia mogło dojść do wakacji" - powiedział Żuchowski zapytany przez PAP, kiedy tunel pod Świną mógłby zostać oddany do użytku kierowcom.
Jak w ubiegłym tygodniu informował rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia Jarosław Jaz, pozwolenie na użytkowanie tunelu pod Świną, które umożliwi jego otwarcie, ma zostać wydane 20 czerwca br.
Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.
Przeprawa pod cieśniną Świny połączy wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.
Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
autor: Michał Boroń, Łukasz Pawłowski
mick/ pif/ mk/
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania