• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Tunel pod Świną pod lupą. Eksperci dyskutują na sympozjum w Świnoujściu

AK

07.04.2022 13:49
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Tunel pod Świną pod lupą. Eksperci dyskutują na sympozjum w Świnoujściu

Partnerzy portalu

Tunel pod Świną pod lupą. Eksperci dyskutują na sympozjum w Świnoujściu - GospodarkaMorska.pl
Fot. prasowe

O szczegółach budowy tunelu pod Świną, czyli najdłuższego podwodnego tunelu w Polsce, rozmawiają eksperci branży budowlanej podczas sympozjum w Świnoujściu. Wydarzenie trwa od 7 do 8 kwietnia. 

Sympozjum pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” organizowane jest przez Urząd Miasta Świnoujście oraz Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa.

– Silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu. Budowa tunelu pod Świną jest jedną z kluczowych inwestycji w tym regionie. Ma ogromne znaczenie na wielu płaszczyznach, m.in. gospodarczej i kulturowej – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Sympozjum skierowane jest do szerokiego kręgu interesariuszy, nie tylko inżynierów i techników budownictwa, studentów, ale także do firm i instytucji z województwa zachodniopomorskiego. Na scenie pojawią się ci, którzy na bieżąco uczestniczą w procesie budowy.

Ministerstwo Infrastruktury oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego objęli wydarzenie honorowym patronatem.

Budowa tunelu pod Świną

Przeprawa pod Świną w Świnoujściu, zlokalizowana w ciągu drogi krajowej nr 93, to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych w województwie zachodniopomorskim. Jej łączna długość to 3 km. Głównym elementem przeprawy jest jednonawowy tunel pod Świną o długość 1,44 km, drążony maszyną TBM (tunnel boring machine).

Drążenie tunelu pod Świną rozpoczęło się 17 marca 2021 r. i zakończyło się we wrześniu tego roku. Obecnie trwają prace przy poszczególnych elementach tunelu (wyjścia ewakuacyjne, komora wjazdowa i wyjazdowa) oraz części naziemnej przeprawy. Obecne zaawansowanie prac wynosi około 80 proc.

Zadanie jest finansowane ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna szacowana wartość inwestycji to 913,8 mln zł.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.