Stocznia Sunreef Yachts zamknęła pierwszy kwartał 2024 odnotowując 173% wzrostu zysku w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2023 roku. W 2023 roku zysk firmy wzrósł o 51% w porównaniu z 2022, a przychody w tym samym okresie wzrosły o 20%. Wartość zamówień stoczni wyniosła ponad 2 miliardy zł w 2022 roku, zaś w 2023 łączna wartość zamówień zakładów w Gdańsku i Ras Al Khaimah przekroczyła 3 miliardy zł.
Sunreef Yachts, wiodący producent luksusowych katamaranów, świętował 4 marca, po zakończeniu Dubai International Boat Show oficjalną inaugurację swojej nowej stoczni w Ras Al Khaimah, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Sunreef Yachts w ciągu ostatnich kilku lat odnotowuje stabilny wzrost, umacniając swoją pozycję pioniera w dziedzinie odpowiedzialnego jachtingu. Innowacyjne podejście firmy, w połączeniu z jej zaangażowaniem w zrównoważony rozwój, odbiło się szerokim echem wśród klientów na całym świecie, napędzając niezwykły popyt na katamarany Sunreef Yachts Eco.
Ten rok był dla Sunreef Yachts niezwykle pracowity i jednocześnie pełen sukcesów. Stocznia wprowadziła na rynek nową linię Sunreef Ultima, otrzymała zamówienia na przełomowe elektryczne superjachty i rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii, otwierając nowe biuro w Dubaju i nową stocznię w Ras Al Khaimah. Dziś przyglądamy się kluczowym momentom tego niezwykle udanego dla Sunreef Yachts roku.
Sunreef Yachts podsumowuje udaną obecność na Cannes Yachting Festival. To wyjątkowe wydarzenie branżowe przyciągnęło ponad 600 wystawców i 54 000 uczestników z całego świata. Dzięki silnej obecności zarówno w Port Canto, jak i Vieux Port, jachty Sunreef Yachts cieszyły się wielkim zainteresowaniem. Firma zdobyła prestiżową nagrodę i liczne podpisane kontrakty sprzedażowe, w tym na nowe katamarany z gamy ULTIMA.
Sunreef Yachts posiada dwie stocznie w Gdańsku i może pochwalić się ponad 125 000 m2 powierzchni przemysłowej, z infrastrukturą w pełni wyposażoną do produkcji jachtów. Dodatkowo buduje nowy zakład produkcyjny w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Nowy statek Jana De Nul, Voltaire, służący do instalacji wiatrowych na morzu, zawinął do Port Esbjerg po przybyciu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich i przed wyruszeniem do Wielkiej Brytanii w celu wykonania pierwszego zadania. Voltaire jest jak dotąd największym statkiem instalacyjnym, który dotarł do duńskiego portu, gdzie zostanie zmobilizowany do prac na farmie wiatrowej Dogger Bank.
Inspiracją dla planowanego przez Wynn Resorts kompleksu wypoczynkowego na Wyspie Al Marjan w Ras Al Khaimah, który wyznaczy międzynarodowe standardy w dziedzinie projektowania i luksusu, są spektakularne widoki na Zatokę Perską.
Transport z fundamentem kratownicowym wraz palami mocującymi (pin piles), które zostaną wykorzystane przy budowie morskiej podstacji energetycznej dla farmy wiatrowej Seagreen, wypłynął z portu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i jest w drodze do Szkocji.
Petrofac przydzielił firmie Eversendai Offshore z siedzibą w Dubaju dwa znaczące kontrakty na projekty związane z morską energią wiatrową w Holandii i Szkocji.
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?