W dniu 01.01.2021 wejdzie w życie zmienione Prawidło 13 Załącznika VI do Konwencji MARPOL.
Zgodnie z nowymi wymaganiami na obszarze kontroli emisji NOx dla poziomu III emisji, praca okrętowego silnika wysokoprężnego zainstalowanego na statku jest dozwolona, gdy emisja tlenków azotu (obliczona jako całkowita ważona emisja NO2) z silnika mieści się w granicach normy III poziomu emisji oraz, gdy statek ten został zbudowany:
.1 w dniu 1 stycznia 2016 r. lub po tej dacie i jest eksploatowany w Północnoamerykańskim obszarze kontroli emisji lub Obszarze kontroli emisji Morza Karaibskiego Stanów Zjednoczonych;
.2 w dniu 1 stycznia 2021 r. lub po tej dacie i jest eksploatowany w Obszarze kontroli emisji Morza Bałtyckiego lub Obszarze kontroli emisji Morza Północnego;
oraz gdy statek ten eksploatowany jest w obszarze kontroli emisji NOX dla poziomu III i został zbudowany w dniu przyjęcia takiego obszaru kontroli emisji lub po tej dacie.
Poziom emisji oraz status włączenia okrętowych silników wysokoprężnych zainstalowanych na statku, które podlegają standardom III poziomu emisji i które są certyfikowane zarówno na poziom II jak i poziom III lub jedynie na poziom II, powinny być zapisane w dzienniku pokładowym lub książce zapisu elektronicznego przy wejściu i wyjściu z obszarów kontroli emisji NOx dla poziomu III lub przy zmianie statusu włączenia silnika w obrębie takiego obszaru, wraz z datą, czasem i pozycją statku.
Poziomy (kategorie) emisji NOx w funkcji prędkości obrotowej silnika przedstawia poniższy rysunek:

Wymagania III poziomu emisji NOx mają zastosowanie do wszystkich nowo zbudowanych statków (o pojemności brutto 500 GT i więcej), o długości ≥24 metrów i eksploatowanych w obszarach kontroli emisji NOX dla poziomu III, których stępka została położona w dniu 1 stycznia 2016 r. lub po tej dacie, z silnikiem o mocy ≥ 130 kW.
Wymaganie III poziomu emisji nie ma zastosowania do:
.1 okrętowego silnika wysokoprężnego zainstalowanego na statku o długości (L), określoną zgodnie z definicją określoną w prawidle 1.19 Załącznika I do Konwencji MARPOL, mniejszą niż 24 metry, jeśli został specjalnie zaprojektowany i jest używany wyłącznie
do celów rekreacyjnych; lub
.2 zainstalowanego na statku okrętowego silnika wysokoprężnego z łączną mocą napędową na tabliczce znamionowej mniejszą niż 750 kW, jeżeli zostanie wykazane, zgodnie z wymogami administracji, że statek nie może spełnić norm III poziomu emisji ze względu na ograniczenia projektowe lub konstrukcyjne statku; lub
.3 okrętowego silnika wysokoprężnego zainstalowanego na statku zbudowanym przed 1 stycznia 2021 r. o pojemności brutto mniejszej niż 500, o długości (L), określonej w prawidle 1.19 Załącznika I do Konwencji MARPOL, wynoszącej 24 metry lub więcej, jeżeli został specjalnie zaprojektowany i jest używany wyłącznie do celów rekreacyjnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów