• <

Ważna aktualizacja dla postępowania przy budowie Portu Zewnętrznego w Gdyni

06.01.2025 21:52 Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ważna aktualizacja dla postępowania przy budowie Portu Zewnętrznego w Gdyni
Fot. Port Gdynia

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. informuje o wprowadzeniu aktualizacji w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dla postępowania na wybór partnera prywatnego w projekcie „Budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”, która dotyczy wydłużenia maksymalnego okresu eksploatacji oferowanego przez partnera prywatnego z 38 do 44 lat.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podkreśla, że zmiany w SIWZ wynikają z kompleksowej analizy ekonomicznej i strategicznej, mającej na celu zapewnienie długoterminowych korzyści zarówno dla sektora publicznego, jak i prywatnego partnera inwestycyjnego.

- Jednocześnie pragniemy podkreślić, że wszystkie działania związane z postępowaniem przetargowym realizowane są zgodnie z obowiązującymi regulacjami oraz z uwzględnieniem strategicznego znaczenia projektu dla polskiej gospodarki i bezpieczeństwa narodowego - podkreślił zarząd portu w komunikacie.

Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia będzie obejmować około 150 hektarów przestrzeni, która powstanie dzięki zalądowieniu obszaru morskiego. Dzięki temu powstaną nowe głębokowodne (do 17 metrów głębokości) nabrzeża o łącznej długości 3330 metrów. Na pirsie ma być zlokalizowany terminal kontenerowy, dysponujący nabrzeżem o długości 1660 metrów, przy czym będą tam realizowane również inne przeładunki, w tym sprzętu wojskowego czy też dla offshore. Port Zewnętrzny ma powstać na przedłużeniu aktualnego Molo Węglowego.

Przewidywana roczna przepustowość terminala kontenerowego funkcjonującego w Porcie Zewnętrznym ma wynieść minimum 2,5 mln TEU. Projekt jest realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Do udziału w przetargu zaproszono konsorcjum Hutchison Ports Poland i Port of Felixstowe Ltd, konsorcjum Gdynia Terminal Holding (należące do CMA CGM) i Meridiam Eastern Europe Investments, a także samodzielnie startujące International Container Terminal Services Inc. oraz Mota-Engil Central Europe PPP Road.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.