• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Umowa na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych na Odrze podpisana

jm

27.09.2021 12:53 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Umowa na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych na Odrze podpisana
Umowa na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych na Odrze podpisana - GospodarkaMorska.pl
Fot. Norbert Radtke (Dramburg) / Wikimedia

W poniedziałek w Szczecinie podpisana została umowa na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych na Odrze granicznej. Inwestycja ma m.in. poprawić bezpieczeństwo podczas zimowego lodołamania.

– Inwestycja, którą rozpoczynamy, jest kontynuacją Odrzańskiej Drogi Wodnej, oczywiście przede wszystkim pod kątem bezpieczeństwa przeciwpowodziowego, ale też otwiera kierunek żeglugowy górnej Odry – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Umowę na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych Wody Polskie w Szczecinie zawarły z firmą Budimex. Kontrakty dotyczą przebudowy systemu ostróg i budowli regulacyjnych na odcinkach Odry w rejonie Osinowa Dolnego, Gozdowic – Starej Rudnicy, w Kostrzynie nad Odrą i w Górzycy oraz na wysokości Słubic (Lubuskie) – łącznie na odcinku rzeki o długości ok. 24,4 km.

Jak wskazał zastępca prezesa Wód Polskich Krzysztof Woś, modernizacja obejmie już istniejącą zabudowę, "która przez wiele lat niewłaściwego utrzymania została bardzo mocno zdegradowana", co powodowało nie tylko kłopoty z transportem na rzece, ale też "niosło za sobą potencjalne zagrożenie nieskutecznego prowadzenia akcji lodołamania".

– Natura przypomina nam niejako te miejsca, które zostały zaniedbane inwestycyjnie, dlatego że spowalnia nurt tam, gdzie zabudowa jest zniszczona i tam odkłada rumowisko, a jednocześnie w sezonie zimowym odkłada śryż i tam jest początek zatoru lodowego – powiedział Woś.

Inwestycja realizowana jest przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Koszt inwestycji to 247 mln zł.

Prace mają się zakończyć w grudniu 2023 r.

Źródło: PAP

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38925,00 $ tona 2,81% 15 paź
 Cynk 3794,00 $ tona 6,84% 15 paź
 Aluminium 3162,00 $ tona 0,35% 15 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.