W poniedziałek w Szczecinie podpisana została umowa na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych na Odrze granicznej. Inwestycja ma m.in. poprawić bezpieczeństwo podczas zimowego lodołamania.
– Inwestycja, którą rozpoczynamy, jest kontynuacją Odrzańskiej Drogi Wodnej, oczywiście przede wszystkim pod kątem bezpieczeństwa przeciwpowodziowego, ale też otwiera kierunek żeglugowy górnej Odry – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Umowę na przebudowę obiektów przeciwpowodziowych Wody Polskie w Szczecinie zawarły z firmą Budimex. Kontrakty dotyczą przebudowy systemu ostróg i budowli regulacyjnych na odcinkach Odry w rejonie Osinowa Dolnego, Gozdowic – Starej Rudnicy, w Kostrzynie nad Odrą i w Górzycy oraz na wysokości Słubic (Lubuskie) – łącznie na odcinku rzeki o długości ok. 24,4 km.
Jak wskazał zastępca prezesa Wód Polskich Krzysztof Woś, modernizacja obejmie już istniejącą zabudowę, "która przez wiele lat niewłaściwego utrzymania została bardzo mocno zdegradowana", co powodowało nie tylko kłopoty z transportem na rzece, ale też "niosło za sobą potencjalne zagrożenie nieskutecznego prowadzenia akcji lodołamania".
– Natura przypomina nam niejako te miejsca, które zostały zaniedbane inwestycyjnie, dlatego że spowalnia nurt tam, gdzie zabudowa jest zniszczona i tam odkłada rumowisko, a jednocześnie w sezonie zimowym odkłada śryż i tam jest początek zatoru lodowego – powiedział Woś.
Inwestycja realizowana jest przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły. Koszt inwestycji to 247 mln zł.
Prace mają się zakończyć w grudniu 2023 r.
Źródło: PAP
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland