W Polskim Rejestrze Statków prowadzone są wewnętrzne prace badawcze, których celem jest między innymi opracowanie algorytmów wykonywania obliczeń wytrzymałościowych. PRS rozwija swoją wiedzę poprzez współpracę z uczelniami, udział pracowników w grupach roboczych organizacji międzynarodowych takich jak: IACS International Association of Classification Societies, ISSC - International Ship and Offshore Structures Congress.
- Weryfikujemy nasze rozwiązania również poprzez uczestnictwo w konferencjach naukowych.– zauważa Monika Warmowska-Gadzińska dyrektor Pionu Naukowo – Badawczego. Rezultaty prac R&D przekazywane są w formie specjalistycznego oprogramowania inspektoratom pionu okrętowego, prowadzone są szkolenia wewnętrzne. Wyniki analiz stanowią materiał źródłowy nowych wymagań technicznych przepisów PRS.
W dniach 16-19 listopada 2020 pracownicy PRS brali udział w konferencji naukowej MARTECH 2020, która wyjątkowo w tym roku została zorganizowana w formie wideo-konferencji. Regularnie co dwa lata, konferencja MARTECH gromadzi ekspertów z całego świata zajmujących się szeroko pojętą tematyką inżynierii morskiej. Podczas konferencji, Mateusz Jabłoński (pracownik pionu DR, a jednocześnie student Politechniki Gdańskiej) zaprezentował referat dotyczący analizy skręcania kadłuba kontenerowca, który powstał przy współudziale Krzysztofa Wołoszyka oraz dr. inż. Mariana Bogdaniuka (specjalistów pionu DR PRS). Referat spotkał się z przychylnym przyjęciem ekspertów podczas dyskusji. Zauważono, że zaproponowana przez PRS metoda jest łatwa w aplikacji, a jednocześnie poprawnie odwzorowuje zachowanie się kadłuba kontenerowca podczas skręcania, pozwalając tym samym na optymalne wymiarowanie elementów konstrukcji kadłuba.
Więcej informacji na temat przeprowadzonych analiz można odnaleźć tutaj.
Przedstawiona praca stanowi część projektu PRS, mającego na celu opracowanie nowoczesnych przepisów strukturalnych dla kontenerowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej