Od czerwca z Gdyni pływać będą nowe, większe promy Stena Line. Tymczasem aktualnie operujące z Gdyni jednostki przeszły próby cumowania przy Nowym Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia.
Stena Line ogłosiła, że wprowadza na trasy między Gdynią a Karlskroną dwa nowe promy ro-pax klasy E-Flexer. Jednostki wejdą na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, gdzie są obecnie wykańczane. Więcej o promach pisaliśmy tutaj. Wiadomo już, że E-Flexery rozpoczną kursowanie z Gdyni kolejno w połowie lipca i w listopadzie.
Promy będą kursować z Nowego Publicznego Terminala Promowego w Gdyni. Póki jednak nowych jednostek nie ma, w terminalu udane próby cumownicze odbyły aktualnie pływające z Gdyni promy Stena Line.
– Zdolność dostosowania się do potrzeb rynku i rozwój wraz z naszymi klientami są kluczowe dla Stena Line. Dzięki E-Flexerom, które wprowadzamy na trasę Gdynia-Karlskrona, odpowiadamy na potrzeby naszych klientów i staramy się dostosować flotę tak, aby była jak najbardziej elastyczna. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor generalny koncernu Stena Line.
Nowy Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia jest już ukończony, trwają jednak odbiory techniczne, po których zostanie finalnie oddany do użytku. Trwają także prace adaptacyjne i dodatkowe wyposażanie terminala zgodnie z przekazanymi przez armatorów wymaganiami. Terminal będzie mógł przyjmować jednostki do 240 metrów, czyli o jedną trzecią dłuższe niż obecnie kursujące z Gdyni promy Stena Line. Jak podkreśla port, nowemu terminalowi sprzyja także lokalizacja – jest on ulokowany znacznie bliżej wejścia do portu wewnętrznego, co ma ułatwić manewrowanie większym jednostkom i skrócić czas związany z ich zawijaniem do portu. Łączny czas manewrów od wejścia do portu do wyjścia z niego ma zamknąć się w dwóch godzinach.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie