Od czerwca z Gdyni pływać będą nowe, większe promy Stena Line. Tymczasem aktualnie operujące z Gdyni jednostki przeszły próby cumowania przy Nowym Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia.
Stena Line ogłosiła, że wprowadza na trasy między Gdynią a Karlskroną dwa nowe promy ro-pax klasy E-Flexer. Jednostki wejdą na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, gdzie są obecnie wykańczane. Więcej o promach pisaliśmy tutaj. Wiadomo już, że E-Flexery rozpoczną kursowanie z Gdyni kolejno w połowie lipca i w listopadzie.
Promy będą kursować z Nowego Publicznego Terminala Promowego w Gdyni. Póki jednak nowych jednostek nie ma, w terminalu udane próby cumownicze odbyły aktualnie pływające z Gdyni promy Stena Line.
– Zdolność dostosowania się do potrzeb rynku i rozwój wraz z naszymi klientami są kluczowe dla Stena Line. Dzięki E-Flexerom, które wprowadzamy na trasę Gdynia-Karlskrona, odpowiadamy na potrzeby naszych klientów i staramy się dostosować flotę tak, aby była jak najbardziej elastyczna. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor generalny koncernu Stena Line.
Nowy Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia jest już ukończony, trwają jednak odbiory techniczne, po których zostanie finalnie oddany do użytku. Trwają także prace adaptacyjne i dodatkowe wyposażanie terminala zgodnie z przekazanymi przez armatorów wymaganiami. Terminal będzie mógł przyjmować jednostki do 240 metrów, czyli o jedną trzecią dłuższe niż obecnie kursujące z Gdyni promy Stena Line. Jak podkreśla port, nowemu terminalowi sprzyja także lokalizacja – jest on ulokowany znacznie bliżej wejścia do portu wewnętrznego, co ma ułatwić manewrowanie większym jednostkom i skrócić czas związany z ich zawijaniem do portu. Łączny czas manewrów od wejścia do portu do wyjścia z niego ma zamknąć się w dwóch godzinach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął