„Będziemy kupować statki z Korei Południowej. Uwielbiamy ich statki” – powiedział Donald Trump po spotkaniu z prezydentem Korei Południowej Lee Jae Myungiem.
„Make American Shipbuilding Great Again” – takie hasło przedstawiła Donaldowi Trumpowi delegacja handlowa z Korei Południowej. Podczas rozmów prezydenta USA z prezydentem Korei Lee Jae Myungiem doszło do porozumienia – Azjaci zainwestują w amerykański przemysł stoczniowy, a USA zredukują cła. Trump zadeklarował też, że USA będą kupować w Korei statki.
Koreańczykom zależało na redukcji taryfy celnej o 10%, co pozwoliłoby na zrównanie jej ze stawkami UE i Japonii, dzięki czemu może dalej konkurować na równych zasadach przede wszystkim na amerykańskim rynku motoryzacyjnym. Ustalona finalnie 15%-owa stawka dotyczy również układów scalonych i innych towarów eksportowych.
Na spotkaniu z dziennikarzami po rozmowach z delegacją koreańską Trump zapowiedział, że USA będą kupować statki w Korei Południowej, ale w dłuższej perspektywie „będziemy też budować statki tutaj, z naszymi ludźmi, używając naszych ludzi, i znów wejdziemy do biznesu stoczniowego”. Stwierdził jednak, że „to trochę potrwa”, bo „budowa statków to trudny biznes”.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów