Statystyki tranzytu statków handlowych przez Kanał Sueski spadły do najniższego poziomu od czasu zablokowania go przez kontenerowiec Ever Given w 2021 roku.
Tak źle pod względem liczby przeprawionych statków handlowych w Kanale Sueskim nie było do czasu zablokowania przeprawy przez Kanał Sueski w 2021. Wszystkiemu winni Huti, którzy atakują jednostki cywilne na Morzu Czerwonym, co zmusiło wiele linii do przekierowania statków na znacznie dłuższe trasy dookoła Afryki.
Wyliczana siedmiu dni średnia ruchoma codziennych przepraw masowców, kontenerowców i tankowców przez Kanał Sueski w ostatnią niedzielę wyniosła 49. Dla porównania, w szczytowym momencie przeprawę pokonywano 83 razy dziennie (czerwiec 2023). Tak niskiego wyniku nie obserwowano od kwietnia 2021 roku, czyli od czasu, jak kontenerowiec po utracie sterowności spowodowanej awarią zasilania, osiadł na mieliźnie na jednym z brzegów i utknął w poprzek kanału, całkowicie go blokując.
W wyniku zdarzenia już następnego dnia co najmniej 15 innych statków było trzymanych na kotwicowiskach, a około 200 statków czekało w kolejce do przepłynięcia przez kanał. Do zdarzenia doszło na południowym odcinku kanału, daleko na południe od odcinka, który rozwidla się na dwa kanały, więc inne statki nie mogły ominąć Ever Given. 29 marca 2021 statek został ściągnięty z mielizny i kanał został odblokowany. Wkrótce żegluga została wznowiona.
Fot. commons.wikimedia.org/wiki/File:Ever_Given_in_Suez_Canal_viewed_from_ISS_(cropped)_3_to_2.jpg
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje