• <
nauta_2024

Thordon modernizuje zbiorniki rurociągów SUMED

kw

26.06.2023 10:30

Partnerzy portalu

Fot. Thordon Bearings

Egipski operator rurociągu SUMED, Arab Petroleum Pipeline Company (SUMED), zakończył konwersję wału ogonowego na system łożysk smarowanych wodą morską SXL firmy Thordon dla siedmiu specjalnych łodzi serwisowych do cumowania jednopunktowego (SPM).

Ostatni statek z serii łodzi serwisowych o długości 17,5 m (57,4 stopy), zbudowanych w 1976 r., został zastąpiony oryginalnymi smarowanymi olejem łożyskami wału ogonowego systemem Thordon w Nefertiti Marine's Yard-K, w Rosetta Nile, w grudniu 2022 roku. Pierwszy statek, SUMED 10, został przebudowany w 2019 roku.

Odnosząc się do pierwszej instalacji, Karim Abd El Karim, kierownik inżynierii w Nefertiti Marine, autoryzowanym dystrybutorze Thordon Bearings w Egipcie, który nadzorował zakończenie wszystkich siedmiu konwersji, powiedział:

- Z wałów wyciekał olej, a operator poszukiwał rozwiązania łożyskowego o dłuższej żywotności, odpornego na ścieranie na drogach wodnych. Zaproponowaliśmy materiał SXL jako właściwe rozwiązanie spełniające wszystkie potrzeby w zakresie wydajności i ochrony środowiska. Właściciel statku wyraził zgodę.

Oprócz łożysk wału ogonowego SXL obrabianych maszynowo dla wałów o średnicy 95 mm (3,74 cala), Nefertiti Marine dostarczyła rysunki zatwierdzające klasyfikację i doradzała w procesie instalacji aż do uruchomienia. Wszystkie siedem łodzi serwisowych otrzymało ten sam zakres dostaw.

- Sukces tej pierwszej instalacji, wraz z niezawodnością i dostępnością łożysk SXL firmy Thordon, czasem realizacji i doświadczeniem inżynieryjnym Nefertiti Marine, dał nam pewność, że wszystkie nasze łodzie serwisowe specjalnego przeznaczenia będą smarowane wodą morską. Odwieczny problem zużytych uszczelnień rufowych wyciekających olej do morza i kanału został rozwiązany.

Układ wału ogonowego smarowanego wodą eliminuje potrzebę stosowania uszczelnienia rufowego, które jest notorycznie podatne na awarie, powodując zanieczyszczenie olejem, kosztowne naprawy i przestoje. W systemie otwartym wymagane jest tylko uszczelnienie przednie.

Flota łodzi serwisowych SUMED pomaga tankowcom w załadunku przesyłek z rurociągu naftowego SUMED. Rurociąg, który biegnie od terminalu Ain Sokhna w Zatoce Sueskiej do portu Sidi Kreir na Morzu Śródziemnym, stanowi alternatywę dla Kanału Sueskiego w transporcie ropy naftowej z regionu Zatoki Arabskiej do Morza Śródziemnego.

- Cieszymy się, że firma SUMED zaufała naszym łożyskom o zerowej emisji zanieczyszczeń i niskich kosztach utrzymania, które zapewniają korzyści środowiskowe i ekonomiczne - powiedział Neil McDonald, dyrektor regionalny Thordon Bearings na Europę Północną i Afrykę. 

- W oparciu o sukces tej pierwszej instalacji, inne statki we flocie spędzały mniej czasu w suchym doku, co znacznie skróciło czas przestojów. Firma rozważa teraz konwersję smarowanych łożysk urządzeń pokładowych i łożysk steru na nasze bezsmarowe łożyska ThorPlas-Blue - powiedział.

Niemetalowe łożyska SXL i ThorPlas-Blue firmy Thordon Bearing to idealne rozwiązania dla operatorów holowników, pogłębiarek i innych przybrzeżnych łodzi roboczych, którzy chcą łatwo przekształcić swój zamknięty, zanieczyszczający olej system uszczelnień w rozwiązania bardziej zgodne z ich celami w zakresie ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i zarządzania.

- W porównaniu z metalowymi łożyskami smarowanymi olejem, SXL na zawsze eliminuje zanieczyszczenie linii wału - dodaje McDonald.

Otwarty system łożysk smarowanych wodą SXL jest również tańszy niż nowe, białe łożyska metalowe, które działają z dwoma uszczelnieniami olejowymi; jednak operatorzy statków, którzy chcą dokonać konwersji, powinni to zrobić, zanim istniejące tuleje wału będą zbyt zużyte, ponieważ może być możliwe użycie istniejących tulei wału i po prostu zastąpienie łożysk Thordonem, co zapewni dodatkowe korzyści finansowe.

- Obserwujemy zwiększone zainteresowanie rynku smarowanymi wodą i bezsmarowymi uszczelnieniami i łożyskami Thordon na Bliskim Wschodzie - powiedział McDonald. 

Wraz z zakończeniem tych konwersji, Thordon Bearings nadal rozwija swój rynek modernizacji, jednocześnie zwiększając niezawodność łodzi roboczych i poprawiając stan środowiska na wodach Bliskiego Wschodu.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.