W Houston odbyło się 11 marca br. podpisanie umowy między Baker Hughes i NextDecade Corporation. Na jej mocy mają współpracować przy modernizacji zakładu Rio Grande LNG, znajdującego się w USA, w stanie Teksas. Celem jest zwiększenie jego przepustowości i zwiększenia znaczenia na globalnym rynku transportu i przesyłu gazu.
W ramach umowy NextDecade planuje wykorzystać pakiet urządzeń od Baker Hughes w postaci technologii turbin gazowych i sprężarek chłodniczych. Do tego dochodzi świadczenie usług kontraktowych w celu wykonania prac konserwacyjnych dla pakietów urządzeń przy stacjach od 4 do 8 w zakładzie Rio Grande LNG
– Wykorzystanie wiodącego w branży sprzętu obrotowego Baker Hughes i ich usług serwisowych ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia wydajnej i niezawodnej pracy instalacji Rio Grande LNG. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszej współpracy z Baker Hughes w miarę realizacji naszych planów, aby obiekt Rio Grande LNG stał się jednym z największych obiektów do produkcji i eksportu LNG na świecie – powiedział Matt Schatzman, prezes i dyrektor generalny NextDecade.
– Baker Hughes z dumą kontynuuje naszą wieloletnią współpracę z NextDecade, dostarczając zaawansowane rozwiązania w zakresie technologii gazowych, które zwiększają wydajność i niezawodność ich operacji LNG. Ta umowa jest kolejnym przykładem naszego zaangażowania w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań wspierających rosnące zapotrzebowanie na energię – wskazał powiedział Lorenzo Simonelli, prezes i dyrektor generalny Baker Hughes.
NextDecade spodziewa się podjęcia pozytywnych, ostatecznych decyzji inwestycyjnych i rozpoczęcia budowy stacji regazyfikacyjnych 4 i 5 oraz powiązanej infrastruktury w obiekcie Rio Grande LNG. Wszystko to ma odbywać się pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód rządowych, sfinalizowania i zawarcia umów w ramach inżynierii, zaopatrzenia i budowy (Engineering, Procurement, and Construction, EPC), zawarcia odpowiednich porozumień handlowych oraz uzyskania odpowiedniego finansowania na budowę każdej z stacji i powiązanej infrastruktury. Firma opracowuje i rozpoczyna proces uzyskiwania pozwoleń dla stacji regazyfikacyjnych od 6 do 8, które są w całości własnością NextDecade. Oczekuje się, że po ich zbudowaniu i uruchomieniu zwiększą całkowitą moc skraplania LNG o około 18 milionów ton rocznie. W dalszych planach, po uruchomieniu pięciu stacji skraplania, wartość ta ma wzrosnąć do rokrocznie 27 mln ton.
Terminal Rio Grande LNG posiada nabrzeże rozładunkowe dla dużych tankowców LNG, dwa zbiorniki magazynowe i stację regazyfikacyjną. Na ten moment jest pierwszym, amerykańskim projektem LNG oferującym redukcję emisji CO2 o ponad 90% poprzez jego wychwytywanie i składowanie. Pozwala na wychwytywanie i trwałe przechowywanie ponad 5 mln ton metrycznych CO2 rocznie, co odpowiada usunięciu z dróg ponad miliona pojazdów. W planach jest również zwiększanie zdolności regazyfikacyjnych. Wraz z rozbudową Rio Grande LNG będzie dostarczać energię do prawie 34 mln gospodarstw domowych w USA rocznie.
Przy budowie i funkcjonowaniu terminala zaangażowała się także firma Bechtel z Kaliforni, współpracująca z NextDecade, w zakresie zarządzania inżynierią, zaopatrzeniem czy samym projektem, a także bezpieczeństwem energetycznym. Zdaniem NexDecade oraz zarządu terminala istnieje możliwość jego dalszej rozbudowy do nawet 10 stacji regazyfikacyjnych, wykorzystując lokalne, bogate zasoby gazu ziemnego, a także sięgając po możliwości transportu morskiego w związku z eksportem również do zagranicznych odbiorców. To także inwestycja w lokalny biznes, w tym łańcuch dostaw. Przewiduje się, w trakcie swojej działalności terminal ma zatrudniać maksymalnie 5 000 osób.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej