PMK
W zeszłym tygodniu w Szczecinie odbyło się wodowanie kolejnego kadłuba częściowo wyposażonego statku. 30-metrowy trawler powstaje na zamówienie brytyjskiego armatora.
Kadłub powstał w polskiej firmie Finomar, a niedługo zostanie odholowany do szkockiej stoczni MacDuff Shipyards Limited gdzie zakończy się budowa statku. Zakres prac w Szczecinie objął oprócz budowy kadłub także montaż części wyposażenia, w tym śruby napędowej z wałem.
Reszta prac, w tym instalacja silnika głównego, wyposażenia siłowni, systemów i eletroniki odbędzie się w Szocji. Tam statek trafi prawdopodobnie na początku sierpnia. Do eksploatacji zostanie przekazany w przyszłym roku.
Trawler powstaje na zamówienie skippera Mark'a Lovie, a zarejestrowany oficjalnie będzie we flocie armatora Don Fishing Co Ltd. Ma on zastąpić wysłużoną jednostkę Venture II.
To już kolejny kadłub zamówiony przez szkocką stocznię w Szczecinie. W kwietniu tego roku do MacDuff Shipyards trafił przykładowo kadłub trawlera Forever Faithful wybudowany przez firmę Kedat.
Podstawowe dane:
długość - 29,90 m
szerokość - 10,50 m
tonaż pojemnościowy brutto - 480
moc napędu głównego - 2067 KM (1520 kW)
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek