PMK
W zeszłym tygodniu w Szczecinie odbyło się wodowanie kolejnego kadłuba częściowo wyposażonego statku. 30-metrowy trawler powstaje na zamówienie brytyjskiego armatora.
Kadłub powstał w polskiej firmie Finomar, a niedługo zostanie odholowany do szkockiej stoczni MacDuff Shipyards Limited gdzie zakończy się budowa statku. Zakres prac w Szczecinie objął oprócz budowy kadłub także montaż części wyposażenia, w tym śruby napędowej z wałem.
Reszta prac, w tym instalacja silnika głównego, wyposażenia siłowni, systemów i eletroniki odbędzie się w Szocji. Tam statek trafi prawdopodobnie na początku sierpnia. Do eksploatacji zostanie przekazany w przyszłym roku.
Trawler powstaje na zamówienie skippera Mark'a Lovie, a zarejestrowany oficjalnie będzie we flocie armatora Don Fishing Co Ltd. Ma on zastąpić wysłużoną jednostkę Venture II.
To już kolejny kadłub zamówiony przez szkocką stocznię w Szczecinie. W kwietniu tego roku do MacDuff Shipyards trafił przykładowo kadłub trawlera Forever Faithful wybudowany przez firmę Kedat.
Podstawowe dane:
długość - 29,90 m
szerokość - 10,50 m
tonaż pojemnościowy brutto - 480
moc napędu głównego - 2067 KM (1520 kW)
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich