pc
Wodowanie kolejnego kadłuba megejachtu w Stoczni Szczecińskiej. Uroczystość odbyła się w czwartek na pochylni Wulkan. Jacht motorowy trafi teraz do niemieckiej stoczni, która dokończy jego budowę.
– Każdy jacht jest prototypem. Jest to konstrukcja na indywidualne zamówienie inwestora. Są podobne parametry, ale każdy jacht ma inny design – powiedział dla Radia Szczecin Adrian Górski z firmy G+K Steelcon, która wykonała kadłub megajachtu.
Kadłub ma 70 m długości i 12 m szerokości. Pełnomorski megajacht powstaje na zamówienie zagranicznego klienta.
To już trzecia jednostka tego typu zwodowana w Stoczni Szczecińskiej. Planowana jest budowa czwartego megajachtu.
Pierwszy luksusowy superjacht zwodowano w Szczecińskim Parku Przemysłowym w 2016 r. Powstał na zamówienie niemieckiej stoczni Abeking & Rasmussen.
Firma G+K Steelcon została założona we wrześniu 2011 r. Specjalizuje się w produkcji i montażu konstrukcji aluminiowych oraz stalowych na potrzeby przemysłu stoczniowego, ciężkiego i budownictwa wodnego. Działalność prowadzi na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej.
Kolejny megajacht zwodowany z pochylni Wulkan [WIDEO, ZDJĘCIA] #stocznia #Szczecin @stocznia1948 @PortalMorski https://t.co/OJlZvVfiEW pic.twitter.com/oAK2tud14G
— Radio Szczecin (@radio_szczecin) 18 października 2018
18.10.2018 na terenie Stoczni Szczecińskiej odbyło się wodowanie pełnomorskiego megajachtu. To już trzecia jednostka tego typu.
— Stocznia Szczecińska (@stocznia1948) 18 października 2018
Prace wykonała szczecińska firma G+K Steelcon Sp. z o.o. dla klienta zagranicznego. Dane techniczne: DŁUGOŚĆ - 70m, SZEROKOŚĆ - 12m. pic.twitter.com/TuJGmOeVtd
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii