pc
Stocznia CRIST rozpoczyna prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego promu pasażersko-samochodowego dla norweskiego armatora. W piątek odbyło się pierwsze cięcie stali. Jednostka jest określana mianem największego promu hybrydowego świata.
Jednostka o długości 160 metrów i szerokości ponad 27 metrów zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Czas podróży na trasie jednostki wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość, oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
– Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza silną pozycję CRIST na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR manager CRIST.
Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
Prom o numerze stoczniowym NB 311 i nazwie Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i zastąpi na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja) o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1 165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
W części wyposażona jednostka dla norweskiego armatora powstaje w stoczni CRIST, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowane w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast odbiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy, oprócz transportu ludzi i towarów, znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3 500 osób w czterech krajach.
Podstawowe dane jednostki:
Planowy termin realizacji: 2019 r.
Długość jednostki: 160 m
Szerokość jednostki: 27,10 m
Maksymalna pojemność: 1 165 pasażerów oraz 240 pojazdów
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii