mk
Grupa Vistal rozpoczęła zasadniczą fazę realizacji kontraktu o wartości 75,5 mln zł dotyczącego budowy elementów platformy wiertniczej Statoil na polu Johan Sverdrup. Z tej okazji zorganizowano uroczystość na terenie hali Vistal przy ul. Hutniczej 40 w Gdyni, w której udział wzięło kierownictwo projektu Johan Sverdrup z norweskich koncernów Aibel (zleceniodawcy projektu, wiodącego dostawcy konstrukcji w obszarze oil&gas i energii odnawialnej) i Statoil (właściciela platformy wiertniczej) oraz przedstawiciele Grupy Vistal.
W ramach projektu realizowanego na zlecenie firmy Aibel, Vistal zbuduje elementy jednego z trzech modułów wiertniczych, składających się na platformę Johan Sverdrup. Platforma będzie pracowała na norweskim szelfie Morza Północnego i jest częścią jednego z największych na świecie obecnie prowadzonych projektów w obszarze oil&gas. Umowa z firmą Aibel została podpisana w czerwcu 2015 roku, a jej zakończenie planowane jest na koniec 2016 roku.
Podczas spotkania omówiono zakres prac wykonanych od dnia podpisania umowy. Projekt realizowany jest w dwóch lokalizacjach: na terenie hali produkcyjnej przy ul. Hutniczej oraz w nowej wytwórni na Nabrzeżu Indyjskim Portu Gdynia, oddanej do użytku w lutym 2015 roku. Dzięki bezpośredniemu dostępowi hali na Nabrzeżu Indyjskim do basenów portowych, konstrukcje te będą mogły zostać przetransportowane drogą morską.
- Przystąpienie do tej fazy realizacji kontraktu jest dla nas bardzo ważnym wydarzeniem, które było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji przyjętej strategii rozwoju. Dokonane w ciągu ostatnich kilku lat inwestycje o wartości ponad 100 mln złotych pozwalają nam na realizację tak znaczących i prestiżowych projektów jak kontrakt podpisany z firmą Aibel, jednym z największych globalnych graczy w branży offshore. Fakt, że właścicielem platformy wiertniczej, w której konstruowaniu Vistal będzie miał znaczący wkład, jest koncern Statoil, jest dodatkowym potwierdzeniem naszych przewag konkurencyjnych i najwyższej jakości usług. Dodam, iż budowa tej platformy to jeden z największych realizowanych obecnie na świecie projektów w obszarze oil&gas. Dla nas i naszych norweskich partnerów to z kolei przedsięwzięcie prestiżowe, o najwyższym priorytecie. Cieszymy się, że mimo niesprzyjającej w ostatnim czasie sytuacji na rynku offshore oil&gas, realizujemy tak zawansowany technologicznie duży kontrakt. Jest to możliwe m.in. dzięki posiadaniu przez Vistal Gdynia unikalnej w basenie Morza Bałtyckiego hali produkcyjnej na Nabrzeżu Indyjskim Portu Gdynia. Segment marine&offshore jest jednym z kluczowych obszarów naszej strategii. Pozyskujemy w tym segmencie kolejne, ciekawe umowy - mówi Ryszard Matyka, Prezes Zarządu Vistal Gdynia SA.
Niewykluczone, że zakres kontraktu może się jeszcze zwiększyć. Ryszard Matyka zaznaczył również, że grupa stara się o kolejne zlecenie dotyczące budowy platformy Johan Sverdrup. O szczegółach na razie jednak nie wiadomo.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth