PMK
Komisja Europejska dodała sześć nowych stoczni na swoją listę zatwierdzonych zakładów recyklingu statków.
Po raz pierwszy trzy zakłady spoza Unii zostały dodane na tę listę. Chodzi o tureckie Leyal Gemi Söküm Sanayi ve Tícaret Ltd i Leyal Demtaș Gemi Söküm Sanayi ve Ticaret A.Ș. oraz amerykańską International Shipbreaking Limited L.L.C.
Fiński Turku Repair Yard również znalazł się na liście wraz z włoskim San Giorgio del Porto S.p.A. i duńskim Modern American Recycling Services Europe.
Od 31 grudnia obecnego roku wszystkie duże statki morskie pływające pod banderą państwa członkowskiego UE muszą korzystać z zatwierdzonego zakładu recyklingu statków.
Europejscy armatorzy posiadają 35% światowej floty. Duży odsetek z nich jest demontowany na plażach w Azji Południowej, w warunkach szkodliwych dla zdrowia pracowników i środowiska.
Wraz z przyjęciem zaktualizowanej listy Komisja Europejska dąży do zapewnienia, że statki są poddawane recyklingowi w obiektach bezpiecznych dla pracowników i przyjaznych dla środowiska.
- UE dąży do ograniczenia wpływu przemysłu żeglugowego krajów członkowskich na środowisko, w tym poprzez lepszą ochronę środowiska i pracowników zajmujących się recyklingiem statków. Włączenie pierwszych stoczni znajdujących się poza UE jest kamieniem milowym i uznaniem bardzo istotnych wysiłków i zasobów poświęconych przez stocznie w tym kierunku - powiedział komisarz UE ds. środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwa Karmenu Vella.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek