PMK
Komisja Europejska dodała sześć nowych stoczni na swoją listę zatwierdzonych zakładów recyklingu statków.
Po raz pierwszy trzy zakłady spoza Unii zostały dodane na tę listę. Chodzi o tureckie Leyal Gemi Söküm Sanayi ve Tícaret Ltd i Leyal Demtaș Gemi Söküm Sanayi ve Ticaret A.Ș. oraz amerykańską International Shipbreaking Limited L.L.C.
Fiński Turku Repair Yard również znalazł się na liście wraz z włoskim San Giorgio del Porto S.p.A. i duńskim Modern American Recycling Services Europe.
Od 31 grudnia obecnego roku wszystkie duże statki morskie pływające pod banderą państwa członkowskiego UE muszą korzystać z zatwierdzonego zakładu recyklingu statków.
Europejscy armatorzy posiadają 35% światowej floty. Duży odsetek z nich jest demontowany na plażach w Azji Południowej, w warunkach szkodliwych dla zdrowia pracowników i środowiska.
Wraz z przyjęciem zaktualizowanej listy Komisja Europejska dąży do zapewnienia, że statki są poddawane recyklingowi w obiektach bezpiecznych dla pracowników i przyjaznych dla środowiska.
- UE dąży do ograniczenia wpływu przemysłu żeglugowego krajów członkowskich na środowisko, w tym poprzez lepszą ochronę środowiska i pracowników zajmujących się recyklingiem statków. Włączenie pierwszych stoczni znajdujących się poza UE jest kamieniem milowym i uznaniem bardzo istotnych wysiłków i zasobów poświęconych przez stocznie w tym kierunku - powiedział komisarz UE ds. środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwa Karmenu Vella.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"