PMK
Pakistańska stocznia w Gadani już niedługo znów będzie mogła przyjmować na rozbiórkę tankowce. Takie doniesienia płyną od GMS, nabywcy statków do recyklingu za gotówkę.
Dotychczas w Pakistanie złomowano głównie masowce i kontenerowce, po tym jak kraj nałożył embargo na recykling „mokrych statków”. Było to wynikiem dwóch katastrof z udziałem paliwa LPG.
Tankowce będą mogły wpływać do pakistańskich stoczni tylko pod jednym warunkiem: muszą zostać oczyszczone z całego płynnego towaru i pozostałości po nim. Dotyczy to nawet drabin, poręczy i rur.
Przypomnijmy, że przynajmniej pięć osób zginęło w czasie pożaru w stoczni złomującej w pakistańskim Gadani, do którego doszło 9 stycznia tego roku. Przypomnijmy, że w listopadzie zeszłego roku w wyniku eksplozji zginęło tam 26 pracowników.
Pakistańskie media podają, że do wybuchu pożaru doszło w poniedziałek w czasie rozbiórki tankowca LPG Chaumadra. To nie pierwszy wypadek przy tej jednostce - w grudniu zeszłego roku też doszło tam do pożaru, na szczęście bez ofiar śmiertelnych.
Jak się okazało pakistański rząd pośpieszył się z ponownym otwarciem stoczni, która została zamknięta po listopadowej katastrofie.
- Zamykanie na chwilę zakładów po poważnym wypadku to standard w tamtym regionie. Najgorszy jest fakt, że nie doszło tam do żadnej znaczącej poprawy warunków bezpieczeństwa. Dochodzi więc niestety do kolejnych wypadków - powiedział przedstawiciel NGO Shipbreaking Platform, organizacji walczącej z nieprawidłowościami w stoczniach złomujących.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza