pc
Porządki i przywracanie do pełnej sprawności. W Szczecińskim Parku Przemysłowym, czyli dawnej Stoczni Szczecińskiej, trwa naprawa infrastruktury. Zdaniem przedstawicieli Szczecińskiego Parku Przemysłowego, jest on w stanie przygotować blachy do budowy dużych statków, tak jak kilkadziesiąt lat temu.
– Mamy fachowców, wiedzę i infrastrukturę po byłej stoczni, czyli wszystko, by dalej budować – zapewniał Radio Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
W Szczecińskiem Parku przemysłowym włączono m.in. ciąg do obróbki blachy. Obecnie w zakładzie obrabia się jej około 40 000 ton. Do budowy dużej jednostki potrzeba około 17 000 ton.
– Teraz bez ingerencji człowieka ciąg potrafi pracować samodzielnie – powiedział Strzeboński.
Aby doprowadzić zakład do porządku po długoletnich zaniedbaniach, brakuje jeszcze około 50 milionów złotych. Zdaniem szczecińskich radnych, do pełnej budowy statków potrzeba jeszcze kilku ciągów technologicznych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii