pc
Porządki i przywracanie do pełnej sprawności. W Szczecińskim Parku Przemysłowym, czyli dawnej Stoczni Szczecińskiej, trwa naprawa infrastruktury. Zdaniem przedstawicieli Szczecińskiego Parku Przemysłowego, jest on w stanie przygotować blachy do budowy dużych statków, tak jak kilkadziesiąt lat temu.
– Mamy fachowców, wiedzę i infrastrukturę po byłej stoczni, czyli wszystko, by dalej budować – zapewniał Radio Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
W Szczecińskiem Parku przemysłowym włączono m.in. ciąg do obróbki blachy. Obecnie w zakładzie obrabia się jej około 40 000 ton. Do budowy dużej jednostki potrzeba około 17 000 ton.
– Teraz bez ingerencji człowieka ciąg potrafi pracować samodzielnie – powiedział Strzeboński.
Aby doprowadzić zakład do porządku po długoletnich zaniedbaniach, brakuje jeszcze około 50 milionów złotych. Zdaniem szczecińskich radnych, do pełnej budowy statków potrzeba jeszcze kilku ciągów technologicznych.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth