PMK
Nowy Jork podpisał największe w historii USA umowy dotyczące morskiej energetyki wiatrowej. Stanowi to kluczowy element planu tego stanu, który zakłada przejście na w pełni czystą energetykę do 2040 roku.
W czwartek gubernator Andrew Cuomo przyznał kontrakty na dwa projekty w pobliżu Long Island, które będą miały przepustowość 1700 megawatów. Equinor ASA i spółka joint venture duńskiej firmy Orsted A / S i amerykańskiej Eversource Energy zostały wybrane do budowy farm, które dostarczą wystarczającą moc do oświetlenia miliona domów.
Cuomo liczy, że projekty wiatrowe pomogą w osiągnięciu najbardziej ambitnego celu czystej energii w historii Stanów Zjednoczonych. W tym celu gubernator oficjalnie ustanowił za cel osiągnięcie 100 proc. dostaw energii ze źródeł odnawialnych. Ostatecznym planem Nowego Jorku jest wzniesienie wystarczającej liczby turbin, aby do 2035 roku wygenerować 9 000 megawatów.
- Działania, które podejmujemy dzisiaj, będą najważniejsze w ciągu całej mojej administracji - powiedział Cuomo w czwartek na konferencji prasowej, na której dołączył do niego były wiceprezydent USA Al Gore.
Zakontraktowane farmy wiatrowe zostaną ukończone do 2024 roku. Na podstawie szacunków kosztów z BloombergNEF projekty mogą być wycenione na ponad 5 miliardów dolarów.
Spółka Sunrise Wind zapewni 880 megawatów z miejsca położonego około 48 mil na wschód od Montauk Point - w sąsiedztwie farmy wiatrowej South Fork. Equinor wygeneruje 816 megawatów z projektu Empire Wind, położonego około 20 mil na południe od Long Island, na wschód od Rockaways. Budowa rozpocznie się na początku 2020 roku. Siemens Gamesa Renewable Energy SA ma dostarczyć turbiny do projektu Orsted-Eversource, podała spółka w oświadczeniu.
Kontrakty wymagające od dostawców energii zakupu energii z projektów wiatrowych okazały się kluczowe dla finansowania i rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Stanach Zjednoczonych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii