PMK
Brytyjski rynek eksportowy sektora morskich farm wiatrowych ma być warty 4,9 mld funtów do 2030 roku – wynika z prospektu przygotowanego przez Martina Whitmarsha, były prezes grupy McLaren.
Wielka Brytania to światowy lider na rynku farm wiatrowych offshore. Chiny, Stany Zjednoczone, Niemcy i Indie są wymienione jako kraje, które potencjalnie mogłyby skorzystać z pomocy technicznej Brytyjczyków.
Martin Whitmarsh zauważa w prospekcie, że możliwości te dotyczą nie tylko tradycyjnych "morskich dostawców energii wiatrowej związanych z takimi komponentami, jak turbiny, fundamenty, łodzie i kable, ale również w robotyce, dronach, czujnikach i dużych danych. Sektor pełen możliwości i teraz jest czas, aby się zaangażować ".
Prospekt został zatwierdzony przez Offshore Wind Industry Council. OWIC pracuje z brytyjskim rządem nad projektem dostarczenia jednej trzeciej potrzebnego prądu dla brytyjskich domostw z energetyki wiatrowej. Powinna to dać miejsce pracy 27 tys. osób.
- Jak pokazuje ten wizjonerski prospekt, firmy z Wielkiej Brytanii mają ogromne możliwości w tym wielomiliardowym sektorze, więc nowicjusze w branży powinni być podekscytowani możliwością zaangażowania. Setki przedsiębiorstw z łańcucha dostaw w całym kraju już wygrywają kontrakty, aby pracować nad projektami w kraju i za granicą, a wraz z rozwojem rynków krajowych i międzynarodowych, brytyjskie firmy są w stanie zdobyć jeszcze większy udział w globalnym rynku – powiedział Clark MacFarlane, dyrektor zarządzający Siemens Gamesa Renewable Energy UK.
Prospekt przewiduje, że dalsze innowacje w technologii turbin, kabli wysokiego napięcia i turbin pływających będą napędzać wzrost w tym sektorze. Odnotowuje, że oprócz generowania ogromnych ilości czystej energii, morskie farmy wiatrowe mogą również pomóc w dokładnym zrównoważeniu dostaw energii do sieci, zapewniając elastyczność dla nowoczesnych systemów energetycznych. Sugeruje również wykorzystanie wiedzy z przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i kosmicznego do wspierania większej innowacyjności.
Dokument został przygotowany przez morską katapultę energii odnawialnej i zespół Whitmarsha ds. przeglądu łańcucha dostaw w imieniu OWIC.
W tym roku zespół będzie gościł serię eventów w Wielkiej Brytanii dla firm, które chcą dowiedzieć się więcej o możliwościach w morskim łańcuchu dostaw energii wiatrowej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii