pc
W Stoczni Remontowej Nauta przebywają dwa okręty rakietowe należące do Marynarki Wojennej – ORP „Orkan” i ORP „Piorun”. Na jednostkach stocznia prowadzi naprawę główną i dokową.
Na obu okrętach prace prowadzone są w zakresie naprawy głównej silników napędowych, naprawy systemów walki, nawigacji i łączności, a także systemów ogólnookrętowych. W ramach prac dokowych na okrętach odtwarzane są powłoki malarskie oraz ochrona antykorozyjna kadłuba.
Obie jednostki to małe okręty rakietowe (projektu 660). Do ich głównych zadań należy wykonywanie uderzeń rakietowych na okręty nawodne i statki przeciwnika, zwalczanie środków napadu powietrznego, ochrona przeciwokrętowa i przeciwlotnicza, a także ochrona i patrolowanie szlaków komunikacyjnych. Okręty mają prawie 49 m długości i 8,6 m szerokości. Mogą osiągać prędkość 36 węzłów.
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Stocznia Remontowa Nauta ma także bogate doświadczenie w realizacji projektów dla Marynarki Wojennej. Od lat serwisuje i remontuje różnego rodzaju okręty polskiej floty. Nauta ma w swoim portfolio remonty okrętów: patrolowych, desantowych, hydrograficznych, badawczych, szkoleniowych i podwodnych. Stocznia dysponuje również rozbudowaną infrastrukturą, dostosowaną do budowy, konwersji oraz remontów jednostek specjalnych. Zdobyte doświadczenie oraz certyfikowana jakość usług sprawiają, że Nauta jest idealnym miejscem dla napraw okrętów wojennych państw NATO.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym