W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwają prace na statku samowyładowczym CSL Trimnes. W doku numer 1 jednostka przechodzi przegląd klasowy.
Zakres remontu obejmuje m.in.: przegląd dokowy, konserwacje kadłuba, remont systemu samowyładowczego, prace stalowe, maszynowe, rurarskie, ślusarskie i elektryczne. Pobyt statku w stoczni zaplanowano na około 3 tygodnie, z czego 10 dni potrwa remont na doku. Nadzór nad remontem sprawuje towarzystwo klasyfikacyjne DNV.
Armatorem statku jest CSL Europe – firma, operująca flotą statków samowyładowczych, przystosowanych do przewozu różnego rodzaju ładunków: produktów chemicznych, energetycznych i mineralnych.
Statek został wybudowany w 1990 r., ma prawie 150 m długości i 24 metry szerokości. CSL Trimnes wyposażony jest w system przenośników taśmowych do przewozu ładunków sypkich. Jego wydajności przy rozładunku wynosi 2500 ton na godzinę.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española