Do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – ms Wicko. W doku numer 5 trwa standardowy remont dokowy jednostki.
Zakres prac remontowych na statku obejmuje m.in.: konserwację i malowanie kadłuba oraz sześciu ładowni, przegląd silników elektrycznych, remont uszczelnień wału śrubowego i śruby napędowej, prace na sterze, prace rurarskie i elektryczne oraz czyszczenie zbiorników balastowych. Na statku zostanie wykonana także częścowa wymiana poszycia kadluba z LB.
Wicko został wybudowany w 2010 r. w chińskiej stoczni Mindge Shipyard. Jeziorowiec ma 190 m długości i ponad 23 m szerokości, jest największym statkiem oceanicznym, który miesci się w wąskich kanałach i sluzach prowadzących na Wielkie Jeziora Amerykańskie. Jezioro Wicko, od którego masowiec wziął swoją nazwę, leży w województwie zachodniopomorskim.
PŻM jest ważnym klientem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, która regularnie remontuje masowce szczecińskiego armatora. W tym roku stocznia remontowała m.in. jednostki Miedwie, Drawsko i Skawa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów